Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – przeglądarka internetowa, czyli łącznik pomiędzy użytkownikiem a serwerem.
Czym jest przeglądarka internetowa?
Przeglądarka internetowa (ang. web browser) to – jak sama nazwa wskazuje – narzędzie służące do przeglądania Internetu. Dzięki niej użytkownicy sieci mogą wyświetlać na swoich urządzeniach strony internetowe, odtwarzać filmy czy oglądać zdjęcia. Można powiedzieć, że przeglądarka jest mostem łączącym klienta (odbiorcę treści), z danym zasobem w Internecie.
Oprócz tej podstawowej funkcji niektóre przeglądarki oferują użytkownikom wiele więcej np. pozwalają na dodawanie zakładek, instalowanie wtyczek, obsługę skórek, zarządzanie prywatnymi danymi czy zapamiętywanie haseł.
Jak działa przeglądarka internetowa?
Działanie przeglądarki internetowej można podzielić na kilka etapów:
- Klient/użytkownik wpisuje adres URL domeny.
- Przeglądarka kieruje zapytanie do serwera DNS (systemu nazw domen), aby dowiedzieć się, do jakiego adresu IP przypisany jest dany adres URL.
- Po otrzymaniu informacji przeglądarka kieruje zapytanie do serwera docelowego, pobiera dokument HTML, a następnie interpretuje jego zawartość.
- Przeglądarka wyświetla na urządzeniu użytkownika stronę internetową.
Przeglądarka internetowa – przykłady
Najpopularniejszą przeglądarką internetową jest Google Chrome, której udział w światowym rynku wynosi prawie 70%. Oprócz niej użytkownicy internetu chętnie wykorzystują również takie przeglądarki jak:
- Mozilla Firefox,
- Opera,
- Safari,
- Microsoft Edge,
- Samsung Internet.
Przeglądarka internetowa – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest i jak działa przeglądarka internetowa. Dzięki niej, jako użytkownicy sieci, możemy połączyć się z wybranym zasobem i wyświetlać na swoim urządzeniu zawartość każdej strony dostępnej w Internecie.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.