Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Query Deserves Freshness, czyli algorytm Google stworzony w 2007 roku i zaktualizowany w 2011.
Co to jest Query Deserves Freshness?
Query Deserves Freshness (QDF) to algorytm, którego celem jest przeorganizowanie wyników wyszukiwania tak, aby nadać pierwszeństwo najświeższym treściom. Dotyczy przede wszystkim serwisów informacyjnych i newsowych oraz blogów opisujących najnowsze trendy.
Są to treści klasyfikowane jako Query Deserves Freshness, czyli zapytania zasługujące na świeżość.
Jak działa Query Deserves Freshness?
Algorytm Query Deserves Freshness nie w każdym przypadku ma takie samo znaczenie. Uruchamia się, gdy w grę wchodzi temat zyskujący dużą popularność w ostatnim czasie.
Wyszukiwarka Google ustala poziom zainteresowania danym tematem, analizując blogi, portale newsowe i informacyjne oraz bezpośrednie wyszukiwania. Pierwszeństwo w rankingu mają serwisy, które dostarczają użytkownikom najbardziej aktualne treści i informacje.
Jak wykorzystać Query Deserves Freshness w SEO?
Query Deserves Freshness ma największe znaczenie w przypadku serwisów poruszających takie tematy jak polityka, sport, moda, ekonomia, celebryci oraz wiadomości ze świata – w tych obszarach użytkownicy liczą na świeżość informacji.
Warto więc wziąć pod uwagę działanie QDF w procesie pozycjonowania. Należy dbać o aktualność informacji na stronie, a także dodawać do wpisów datę publikacji/aktualizacji.
Query Deserves Freshness (QDF) – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest Query Deserves Freshness. To algorytm, który powinny wziąć pod uwagę przede wszystkim serwisy newsowe, portale informacyjne oraz witryny poruszające tematy związane z szybko zmieniającymi się trendami.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.