Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – RDFa, czyli jeden z formatów danych strukturalnych.
RDFa – co to jest?
RDFa (ang. Resource Description Framework in Attributes) to typ danych strukturalnych, stosowany w języku znaczników np. kodzie html strony. Dzięki niemu roboty wyszukiwarki mogą lepiej zrozumieć zawartość danej witryny, a następnie adekwatniej ją indeksować i wyświetlać na pytania użytkowników.
Ułatwia on oznaczanie konkretnych elementów na stronie, wyróżnianie ważnych fragmentów w treści, a także umożliwia rozszerzanie wyników wyszukiwania np. o cenę i gabaryty produktu, godziny otwarcia firmy lokalnej, tytuł filmu czy kategorii artykułu.
Format RDFa jest zalecanym przez W3C (ang. World Wide Web Consortium) typem danych.
Atrybuty RDFa
RDFa wykorzystuje zarówno atrybuty istniejące już w szeroko rozpowszechnionych językach (np. HTML), jak i nowe.
Przykładowe atrybuty:
- about – używany do określania zasobu, którego dotyczą metadane;
- rel, rev, href – używane do określania relacji z innym zasobem;
- content – atrybut opcjonalny, zastępujący zawartość elementu w przypadku używania atrybutu property.
RDFa– podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest RDFa. Ten typ danych strukturalnych pozwala na oznaczanie treści i poszczególnych jej elementów poprzez rozszerzenie kodu html. Warto jednak wiedzieć, że nie jest to jedyny dostępny format. Wyszukiwarka Google rekomenduje, aby stosować JSON-LD, czyli dane implementowane dynamicznie w postaci kodu JacaScirpt.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.