Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – refferer, czyli adres odsyłającej strony internetowej.
Czym jest refferer?
Refferer (adres odsyłający, odsyłacz) to adres URL witryny internetowej, z której użytkownik został odesłany za pomocą linku (odnośnika). Przekazywany jest serwerowi w nagłówku żądania HTTP.
Przykład: jeśli użytkownik znajduje się na stronie A i skorzysta z linku, aby przejść do strony B, to strona A staje odsyłaczem, czyli refferer.
Jak sprawdzić linki refferer?
Wiedza na temat tego, jakie witryny odsyłają do pozycjonowanej strony i skąd przychodzi użytkownik jest bardzo cenna w procesie pozycjonowania, a dokładniej – w procesie budowania profilu linkowego.
Jak sprawdzić linki refferer? Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi analitycznych i SEO, które pozwalają śledzić źródło ruchu na stronie. Takie informacje znajdziesz na przykład w darmowej usłudze Google Analytics. Ruch wygenerowany dzięki odsyłaczom oznaczany jest jako Refferal.
Refferer – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest refferer. Rejestrowanie adresów i liczby stron odsyłający to ważny aspekt w procesach analitycznych dotyczących pozycjonowania witryny. Dzięki temu wiesz, skąd przychodzą do Ciebie użytkownicy.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.