Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Refferer

Refferer

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – refferer, czyli adres odsyłającej strony internetowej.

Czym jest refferer?

Refferer (adres odsyłający, odsyłacz) to adres URL witryny internetowej, z której użytkownik został odesłany za pomocą linku (odnośnika). Przekazywany jest serwerowi w nagłówku żądania HTTP.

Przykład: jeśli użytkownik znajduje się na stronie A i skorzysta z linku, aby przejść do strony B, to strona A staje odsyłaczem, czyli refferer.

Jak sprawdzić linki refferer?

Wiedza na temat tego, jakie witryny odsyłają do pozycjonowanej strony i skąd przychodzi użytkownik jest bardzo cenna w procesie pozycjonowania, a dokładniej – w procesie budowania profilu linkowego.

Jak sprawdzić linki refferer? Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi analitycznych i SEO, które pozwalają śledzić źródło ruchu na stronie. Takie informacje znajdziesz na przykład w darmowej usłudze Google Analytics. Ruch wygenerowany dzięki odsyłaczom oznaczany jest jako Refferal.

Refferer – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest refferer. Rejestrowanie adresów i liczby stron odsyłający to ważny aspekt w procesach analitycznych dotyczących pozycjonowania witryny. Dzięki temu wiesz, skąd przychodzą do Ciebie użytkownicy.

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

Bądź pierwszą osobą, która (d)oceni treść.

5 / 5

Liczba ocen: 0

Twoja ocena: