Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – refferer, czyli adres odsyłającej strony internetowej.
Czym jest refferer?
Refferer (adres odsyłający, odsyłacz) to adres URL witryny internetowej, z której użytkownik został odesłany za pomocą linku (odnośnika). Przekazywany jest serwerowi w nagłówku żądania HTTP.
Przykład: jeśli użytkownik znajduje się na stronie A i skorzysta z linku, aby przejść do strony B, to strona A staje odsyłaczem, czyli refferer.
Jak sprawdzić linki refferer?
Wiedza na temat tego, jakie witryny odsyłają do pozycjonowanej strony i skąd przychodzi użytkownik jest bardzo cenna w procesie pozycjonowania, a dokładniej – w procesie budowania profilu linkowego.
Jak sprawdzić linki refferer? Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi analitycznych i SEO, które pozwalają śledzić źródło ruchu na stronie. Takie informacje znajdziesz na przykład w darmowej usłudze Google Analytics. Ruch wygenerowany dzięki odsyłaczom oznaczany jest jako Refferal.
Refferer – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest refferer. Rejestrowanie adresów i liczby stron odsyłający to ważny aspekt w procesach analitycznych dotyczących pozycjonowania witryny. Dzięki temu wiesz, skąd przychodzą do Ciebie użytkownicy.
SEO na luzie
Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.
Bezpłatna oferta
Społeczność
SEO Samodzielni
Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.