Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – reklama display, czyli jeden z formatów reklamowych dostępnych w systemie Google Ads.
Reklama display – co to jest?
Reklama display to treść promocyjna w Internecie, wyświetlana w postaci grafiki statycznej lub dynamicznej. Może zawierać tekst, obraz i wezwanie do działania. Wyświetla się nie w samej wyszukiwarce, tak jak tradycyjne linki sponsorowane, a w GDN, czyli w sieci reklamowej Google, do której należą ponad 2 miliony stron internetowych oraz usługi Google.
Reklama display przekierowuje użytkownika na stronę internetową np. do sklepu online lub na landing page. W systemie Google Ads rozliczana jest w modelach PPC (płatność za kliknięcie) lub PPM (płatność za 1000 wyświetleń).
Zalety reklamy display
Największą zaletą reklamy display jest szeroki zasięg. Za pomocą baneru graficznego można dotrzeć do naprawdę szerokiej grupy odbiorców, i to na każdym etapie lejka sprzedażowego.
Oprócz tego reklamy displayowe pozwalają na precyzyjne targetowanie oraz – ze względu na sposób rozliczenia – na optymalizację kosztów.
Jakie cele realizuje reklama display?
Reklama display wykorzystywana jest zarówno do budowania świadomości marki, jak i remarketingu i pozyskiwnaia leadów sprzedażowych. Jest to format dość uniwersalny. Warto wspomnieć, że niektóre firmy wykorzystują ją do testowania słów kluczowych oraz materiałów marketingowych.
Reklama display – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest reklama display. Jest to jeden z najchętniej wykorzystywanych formatów reklamowych w Internecie. Może być stosowana zarówno jako kanał samodzielny, jak i uzupełnienie innych działań marketingowych.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.