Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – ROI, czyli jeden z kluczowych wskaźników efektywności w kampaniach internetowych.
ROI – co to jest?
ROI (ang. Return On Investment – zwrot z inwestycji) to wyrażany w procentach wskaźnik, wykorzystywany do sprawdzania skuteczności prowadzonych działań marketingowych. Określa on kwotę zwrotu z inwestycji w stosunku do jej kosztów.
Jak obliczyć ROI?
Aby obliczyć ROI, należy od przychodów odjąć całkowity koszt sprzedaży, a następnie podzielić przez całkowity koszt sprzedaży i pomnożyć przez 100. Koszt sprzedaży to w tym przypadku koszt poniesiony za wytworzenie oraz reklamę produktu czy usługi.
ROI = (przychody - koszt sprzedaży) /koszt sprzedaży x 100
Przykład:
- wytworzenie produktu – 50 zł,
- cena produktu – 100 zł,
- ilość sprzedanych sztuk – 12,
- przychód ze sprzedaży – 1200 zł,
- koszty reklamy Google Ads – 200 zł.
ROI = [1200 – (600 + 200)]/ (600 +200) x 100
ROI = 50%
Gdzie wykorzystuje się wskaźnik ROI?
Wskaźnik ROI może być wykorzystywany niemal w każdej strategii marketingowej – zarówno tej prowadzonej online, jak i kanałami tradycyjnymi. Najczęściej jednak mówi się o nim w kontekście płatnych reklam Google Ads.
ROI – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest oraz jak obliczyć wskaźnik ROI. Jest to jeden z najważniejszych wskaźników efektywności działań marketingowych, jednak nie należy polegać wyłącznie na nim.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.