Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / ROI

ROI

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – ROI, czyli jeden z kluczowych wskaźników efektywności w kampaniach internetowych.

ROI – co to jest?

ROI (ang. Return On Investment – zwrot z inwestycji) to wyrażany w procentach wskaźnik, wykorzystywany do sprawdzania skuteczności prowadzonych działań marketingowych. Określa on kwotę zwrotu z inwestycji w stosunku do jej kosztów.

Jak obliczyć ROI?

Aby obliczyć ROI, należy od przychodów odjąć całkowity koszt sprzedaży, a następnie podzielić przez całkowity koszt sprzedaży i pomnożyć przez 100. Koszt sprzedaży to w tym przypadku koszt poniesiony za wytworzenie oraz reklamę produktu czy usługi.

ROI = (przychody - koszt sprzedaży) /koszt sprzedaży x 100

Przykład:

  • wytworzenie produktu – 50 zł,
  • cena produktu – 100 zł,
  • ilość sprzedanych sztuk – 12,
  • przychód ze sprzedaży – 1200 zł,
  • koszty reklamy Google Ads – 200 zł.

ROI = [1200 – (600 + 200)]/ (600 +200) x 100

ROI = 50%

Gdzie wykorzystuje się wskaźnik ROI?

Wskaźnik ROI może być wykorzystywany niemal w każdej strategii marketingowej – zarówno tej prowadzonej online, jak i kanałami tradycyjnymi. Najczęściej jednak mówi się o nim w kontekście płatnych reklam Google Ads.

ROI – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest oraz jak obliczyć wskaźnik ROI. Jest to jeden z najważniejszych wskaźników efektywności działań marketingowych, jednak nie należy polegać wyłącznie na nim.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Recykling treści – wykorzystanie w SEO
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 25-09-2023
Recykling treści – wykorzystanie w SEO - SEO blog
SEO Samodzielni
Biblioteka raportów i kolekcje w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 11-09-2023
Biblioteka raportów i kolekcje w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Content gap – sposób na nowe treści
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 28-08-2023
Content gap – sposób na nowe treści - SEO blog