Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – ROI, czyli jeden z kluczowych wskaźników efektywności w kampaniach internetowych.
ROI – co to jest?
ROI (ang. Return On Investment – zwrot z inwestycji) to wyrażany w procentach wskaźnik, wykorzystywany do sprawdzania skuteczności prowadzonych działań marketingowych. Określa on kwotę zwrotu z inwestycji w stosunku do jej kosztów.
Jak obliczyć ROI?
Aby obliczyć ROI, należy od przychodów odjąć całkowity koszt sprzedaży, a następnie podzielić przez całkowity koszt sprzedaży i pomnożyć przez 100. Koszt sprzedaży to w tym przypadku koszt poniesiony za wytworzenie oraz reklamę produktu czy usługi.
ROI = (przychody - koszt sprzedaży) /koszt sprzedaży x 100
Przykład:
- wytworzenie produktu – 50 zł,
- cena produktu – 100 zł,
- ilość sprzedanych sztuk – 12,
- przychód ze sprzedaży – 1200 zł,
- koszty reklamy Google Ads – 200 zł.
ROI = [1200 – (600 + 200)]/ (600 +200) x 100
ROI = 50%
Gdzie wykorzystuje się wskaźnik ROI?
Wskaźnik ROI może być wykorzystywany niemal w każdej strategii marketingowej – zarówno tej prowadzonej online, jak i kanałami tradycyjnymi. Najczęściej jednak mówi się o nim w kontekście płatnych reklam Google Ads.
ROI – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest oraz jak obliczyć wskaźnik ROI. Jest to jeden z najważniejszych wskaźników efektywności działań marketingowych, jednak nie należy polegać wyłącznie na nim.
SEO na luzie
Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.
Bezpłatna oferta
Społeczność
SEO Samodzielni
Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.