Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Ruch Direct

Ruch Direct

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – ruch Direct, czyli jeden z parametrów pojawiających się w raportach Google Analytics.

Czym jest ruch Direct?

Ruch Direct (inaczej: ruch bezpośredni) występuje, gdy użytkownik Internetu wejdzie na stronę, korzystając z bezpośredniego adresu URL – np. wpisując go samodzielnie w pasku przeglądarki lub klikając w zapisaną zakładkę.

Inaczej mówiąc, Direct to ruch, który nie może być przypisany do żadnego innego źródła wyróżnionego przez Google Analytics (np. organiczne wyszukiwanie, płatne linki z reklam itp.).

Po co analizować ruch Direct?

Analizowanie statystyk ruchu Direct pozwala przede wszystkim ustalić, jak wiele stałych użytkowników ma strona. Oprócz tego takie dane przydają się do mierzenia skuteczności kampanii prowadzonych offline np. dystrybucji ulotek czy plakatów, na których umieszczony został adres strony.

Sprawdzanie źródeł ruchu jest bardzo ważne, ponieważ pozwala analizować efektywność prowadzonych działań. Niestety w przypadku ruchu Direct jest pewien problem. Do tej kategorii zaliczane są również wejścia na stronę z innych źródeł, których Google Analytics nie rozpoznało poprawnie, co może zaburzać wiarygodność statystyk.

Co zaliczane jest do ruchu Direct?

O ruchu Direct mowa, gdy:

  • użytkownik wpisze adres URL w pasku przeglądarki;
  • użytkownik wejdzie na stronę z zapisanej zakładki;
  • użytkownik wejdzie na stronę, klikając link w zewnętrznym dokumencie (np. e-booku);
  • użytkownik wejdzie na stronę, klikając link umieszczony w wiadomości e-mail;
  • link zostanie skrócony przez narzędzie do skracania linków;
  • narzędzie Google Analytics nie jest w stanie przypisać ruchu do żadnego innego źródła.

Ruch Direct – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest ruch Direct i co się do niego zalicza. Ten parametr warto analizować, jednak trzeba pamiętać, że niezidentyfikowane źródło zaliczane jest do kategorii Direct. Warto więc tagować wszystkie linki.

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 01-04-2024
Eksploracja kohort w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 26-02-2024
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 29-01-2024
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO blog