Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – ruch organiczny. To pojęcie, z którym powinna zapoznać się każda osoba działająca w Internecie.
Czym jest ruch organiczny?
Ruch organiczny (Organic traffic) to wszystkie wejścia na stronę internetową, których źródłem są organiczne (bezpłatne) wyniki wyszukiwania na stronie SERP, wyświetlające się po wpisaniu przez internautę frazy.
Wynikami organicznymi nazywamy linki niebędące płatnymi reklamami (np. utworzonymi w systemie Google Ads w przypadku wyszukiwarki Google).
Ruch organiczny jest najważniejszym i najcenniejszym ruchem, jaki można skierować na swoją stronę.
Jak zmierzyć ruch organiczny?
Ruch organiczny można zmierzyć za pomocą darmowych narzędzi takich jak Google Analytics czy Google Search Console, a także za pomocą profesjonalnych i płatnych narzędzi SEO, np. Senuto.
Jak zwiększyć ruch organiczny?
Najskuteczniejszym sposobem na zwiększenie ruchu organicznego jest pozycjonowanie, czyli zwiększenie widoczności w wyszukiwarce internetowej. W Polsce należy skupić się na Google, bo to właśnie z niej korzysta większość użytkowników.
Warto pamiętać, że największe szanse na duży ruch organiczny mają strony wyświetlające się w TOP10.
Ruch organiczny – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest ruch organiczny. W kontekście prowadzenia działań marketingowych ma on największe znaczenie, dlatego należy zadbać o pozycjonowanie strony.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.