Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – ruch Referral. Jedno ze źródeł ruchu, dostępne w raportach narzędzia Google Analytics.
Ruch referral – co to jest?
Ruch referral to wszystkie wejścia na stronę z linków udostępnianych na zewnętrznych witrynach. Gdy użytkownik Internetu wejdzie na dany adres URL, klikając odnośnik umieszczony w innym serwisie, system Google Analytics zalicza to do ruchu referral.
Warto wspomnieć, że linki z platform społecznościowych (Facebook, LinkedIn, Instagram itp.) nie liczą się do tego rodzaju ruchu.
Jak zwiększyć ruch referral?
Wysoki ruch referral oznacza, że strona ma bogaty profil linkowy, a także, że inne strony chętnie do niej odsyłają np. ze względu na wartościowy content.
Aby zwiększyć ruch referral, należy po prostu zdobywać back linki na wiarygodnych i popularnych serwisach. Można to zrobić np. nawiązując współpracę z blogerami czy właścicielami innych poczytnych serwisów, a także poprzez artykuły sponsorowane.
Jak sprawdzić ruch referral?
Aby sprawdzić ruch referral, należy zalogować się do konta Google Analytics, a następnie przejść kolejno do zakładek Raporty, Pozyskiwanie, Pozyskiwanie Ruchu i wybrać odpowiedni kanał.
Oczywiście wcześniej konieczna jest konfiguracja konta i dodanie tagu śledzącego na każdej podstronie witryny.
Ruch referral – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest ruch referral. Analiza tego rodzaju ruchu pozwala sprawdzić m.in. to, jak wygląda sytuacja w obszarze link buildingu oraz czy inni użytkownicy często przechodzą na stronę za pomocą zewnętrznych odnośników.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.