Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – ruch Referral. Jedno ze źródeł ruchu, dostępne w raportach narzędzia Google Analytics.
Ruch referral – co to jest?
Ruch referral to wszystkie wejścia na stronę z linków udostępnianych na zewnętrznych witrynach. Gdy użytkownik Internetu wejdzie na dany adres URL, klikając odnośnik umieszczony w innym serwisie, system Google Analytics zalicza to do ruchu referral.
Warto wspomnieć, że linki z platform społecznościowych (Facebook, LinkedIn, Instagram itp.) nie liczą się do tego rodzaju ruchu.
Jak zwiększyć ruch referral?
Wysoki ruch referral oznacza, że strona ma bogaty profil linkowy, a także, że inne strony chętnie do niej odsyłają np. ze względu na wartościowy content.
Aby zwiększyć ruch referral, należy po prostu zdobywać back linki na wiarygodnych i popularnych serwisach. Można to zrobić np. nawiązując współpracę z blogerami czy właścicielami innych poczytnych serwisów, a także poprzez artykuły sponsorowane.
Jak sprawdzić ruch referral?
Aby sprawdzić ruch referral, należy zalogować się do konta Google Analytics, a następnie przejść kolejno do zakładek Raporty, Pozyskiwanie, Pozyskiwanie Ruchu i wybrać odpowiedni kanał.
Oczywiście wcześniej konieczna jest konfiguracja konta i dodanie tagu śledzącego na każdej podstronie witryny.
Ruch referral – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest ruch referral. Analiza tego rodzaju ruchu pozwala sprawdzić m.in. to, jak wygląda sytuacja w obszarze link buildingu oraz czy inni użytkownicy często przechodzą na stronę za pomocą zewnętrznych odnośników.
SEO na luzie
Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.
Bezpłatna oferta
Społeczność
SEO Samodzielni
Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.