Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Ruch referral

Ruch referral

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – ruch Referral. Jedno ze źródeł ruchu, dostępne w raportach narzędzia Google Analytics.

Ruch referral – co to jest?

Ruch referral to wszystkie wejścia na stronę z linków udostępnianych na zewnętrznych witrynach. Gdy użytkownik Internetu wejdzie na dany adres URL, klikając odnośnik umieszczony w innym serwisie, system Google Analytics zalicza to do ruchu referral.

Warto wspomnieć, że linki z platform społecznościowych (Facebook, LinkedIn, Instagram itp.) nie liczą się do tego rodzaju ruchu.

Jak zwiększyć ruch referral?

Wysoki ruch referral oznacza, że strona ma bogaty profil linkowy, a także, że inne strony chętnie do niej odsyłają np. ze względu na wartościowy content.

Aby zwiększyć ruch referral, należy po prostu zdobywać back linki na wiarygodnych i popularnych serwisach. Można to zrobić np. nawiązując współpracę z blogerami czy właścicielami innych poczytnych serwisów, a także poprzez artykuły sponsorowane.

Jak sprawdzić ruch referral?

Aby sprawdzić ruch referral, należy zalogować się do konta Google Analytics, a następnie przejść kolejno do zakładek Raporty, Pozyskiwanie, Pozyskiwanie Ruchu i wybrać odpowiedni kanał.

Oczywiście wcześniej konieczna jest konfiguracja konta i dodanie tagu śledzącego na każdej podstronie witryny.

Ruch referral – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest ruch referral. Analiza tego rodzaju ruchu pozwala sprawdzić m.in. to, jak wygląda sytuacja w obszarze link buildingu oraz czy inni użytkownicy często przechodzą na stronę za pomocą zewnętrznych odnośników.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Search intent – jak wykorzystać intencje użytkownika w SEO
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 05-06-2023
Search intent – jak wykorzystać intencje użytkownika w SEO - SEO blog
SEO Samodzielni
Zdarzenia i konwersje w Google Analytics 4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 22-05-2023
Zdarzenia i konwersje w Google Analytics 4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Semantyczne SEO, czyli jak osiągnąć wyższe pozycje w Google
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 08-05-2023
Semantyczne SEO, czyli jak osiągnąć wyższe pozycje w Google - SEO blog