Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – RWD. Niezwykle ważne pojęcie w procesie pozycjonowania stron internetowych.
RWD – co to jest?
RWD (ang. Responsive Web Design) to technika umożliwiająca projektowanie stron internetowych dla urządzeń o różnej rozdzielczości. Responsywna witryna dobrze wczytuje się zarówno na dużych ekranach komputerów stacjonarnych, jak i na laptopach, tabletach i smartfonach.
Dzięki technologii RWD dostosowuje się ona do rozdzielczości urządzenia, z jakiego korzysta użytkownik, zapewniając mu tym lepsze doświadczenia.
RWD a SEO
Projektowanie strony za pomocą technologii RWD to obecnie absolutna konieczność, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Wyszukiwarka Google wymaga od witryn responsywności, ponieważ ma to znaczenie dla wrażeń użytkownika.
Trudno wyobrazić sobie, że na pierwszym miejscu w rankingu znajduje się strona, która na każdym urządzeniu wyświetla się w ten sam sposób, przez co jest nieużyteczna dla użytkowników mobilnych.
Warto też wspomnieć, że utrzymanie strony stworzonej w technologii RWD jest zdecydowanie tańsze w porównaniu do strony w kilku wersjach (np. desktopowej i mobilnej).
RWD – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest technologia RWD. Obecnie jest to standard, zwłaszcza w kontekście pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce Google. Warto wiedzieć, że liczba użytkowników mobilnych stale rośnie, dlatego tak ważna jest responsywność.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.