Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / RWD

RWD

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – RWD. Niezwykle ważne pojęcie w procesie pozycjonowania stron internetowych.

RWD – co to jest?

RWD (ang. Responsive Web Design) to technika umożliwiająca projektowanie stron internetowych dla urządzeń o różnej rozdzielczości. Responsywna witryna dobrze wczytuje się zarówno na dużych ekranach komputerów stacjonarnych, jak i na laptopach, tabletach i smartfonach.

Dzięki technologii RWD dostosowuje się ona do rozdzielczości urządzenia, z jakiego korzysta użytkownik, zapewniając mu tym lepsze doświadczenia.

RWD a SEO

Projektowanie strony za pomocą technologii RWD to obecnie absolutna konieczność, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Wyszukiwarka Google wymaga od witryn responsywności, ponieważ ma to znaczenie dla wrażeń użytkownika.

Trudno wyobrazić sobie, że na pierwszym miejscu w rankingu znajduje się strona, która na każdym urządzeniu wyświetla się w ten sam sposób, przez co jest nieużyteczna dla użytkowników mobilnych.

Warto też wspomnieć, że utrzymanie strony stworzonej w technologii RWD jest zdecydowanie tańsze w porównaniu do strony w kilku wersjach (np. desktopowej i mobilnej).

RWD – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest technologia RWD. Obecnie jest to standard, zwłaszcza w kontekście pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce Google. Warto wiedzieć, że liczba użytkowników mobilnych stale rośnie, dlatego tak ważna jest responsywność.

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

5 / 5

Liczba ocen: 1

Twoja ocena: