Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – SaaS, czyli rodzaj oprogramowania wykorzystywanego w aplikacjach i platformach internetowych.
SaaS – co to jest?
SaaS (ang. Software as a Service) to rodzaj oprogramowania internetowego, które udostępniane jest klientowi jako usługa, w zamian za comiesięczne opłacanie abonamentu.
Użytkownik aplikacji czy platformy nie musi pobierać oprogramowania na swój komputer. Może korzystać z niego w sieci, wykorzystując nadany mu login i hasło. Oprogramowanie SaaS umieszczone jest na serwerze właściciela.
Wady i zalety oprogramowania SaaS
Zalety SaaS:
- stosunkowo niskie koszty,
- szybkie wdrożenie,
- pomoc techniczna,
- bezpieczeństwo.
Wady SaaS:
- mała kontrola nad systemem,
- brak możliwości personalizacji (w niektórych przypadkach),
- trudny proces migracji do innego usługodawcy (w niektórych przypadkach),
- brak dostępu do kodu źródłowego.
SaaS w e-commerce
Jednym z obszarów, w których bardzo często wykorzystuje się model SaaS, jest e-commerce. Platformy do sprzedaży internetowej takie jak Shoper czy Shopify działają właśnie w modelu abonamentowym.
Takie rozwiązanie pozwala szybko wdrożyć sklep i zacząć sprzedaż. Jednak brak możliwości edycji kodu może być małą przeszkodą w procesie pozycjonowania.
SaaS – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, na czym polega model SaaS. Ten rodzaj oprogramowania ma zarówno swoje wady, jak i zalety. Podejmując decyzję, należy wziąć pod uwagę własne potrzeby oraz budżet.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.