Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Schema.org. Bardzo ważny temat we współczesnym marketingu internetowym.
Czym jest Schema.org?
Schema.org to projekt, którego uczestnikami są m.in.: światowy lider wśród wyszukiwarek, czyli Google, a także Microsoft oraz inne znane wyszukiwarki internetowe. Celem projektu jest ulepszenie interpretacji danych dostępnych na stronach internetowych przez roboty wyszukiwarek.
Witryna Schema.org jest bazą tagów, które można wykorzystać do oznaczania poszczególnych elementów na stronie. Dzięki nim roboty indeksujące mogą odczytać dane strukturalne, lepiej je zrozumieć, a następnie dodać w wizualnej formie do wyników wyszukiwania.
Schema.org a marketing w wyszukiwarce
Znaczniki Schema.org mają ogromne znaczenie dla współczesnego marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Wprawdzie nie wpływają bezpośrednio na poprawę pozycji, jednak mogą pomóc w lepszym dopasowaniu strony do intencji użytkownika.
Oprócz tego znaczniki takie jak rich snippets wzbogacają wizualnie wyniki wyszukiwania (np. o ocenę, godziny otwarcia, cenę i informacje o produkcie), dzięki czemu pozytywnie wpływają na CTR, czyli współczynnik klikalności.
Schema.org – jak zaimplementować dane?
Implementacja znaczników Schema.org na stronie możliwa jest za pomocą JSON-LD, mikrodanych oraz RDF (rozszerzenie HTML5).
Metodą rekomendowaną przez Google (co potwierdził John Mueller w 2019 roku) jest implementacja przez JSON-LD, czyli za pomocą specjalnej wersji kodu JavaScript.
Schema.org – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, na czym polega projekt Schema.org. Wyjaśniliśmy, do czego służą dane strukturalne i dlaczego warto wdrożyć je w formie rich snippets. Takie działanie może przynieść realne korzyści, zwłaszcza dla sklepów internetowych.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.