Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – SEM, czyli jeden z segmentów digital marketingu. Na czym polega?
Co to jest SEM?
SEM to skrót od wyrażenia Search Engine Marketing, które w dosłownym tłumaczeniu oznacza „marketing w wyszukiwarce internetowej”. Jest to więc segment marketingu cyfrowego, który obejmuje wszystkie działania promocyjne w wyszukiwarce np. w Google.
SEM a SEO – różnice
Niektórzy używają terminu SEM wyłącznie w odniesieniu do płatnych kampanii reklamowych i zakładają, że SEM oraz SEO to dwie zupełnie różne strategie. To błąd. W rzeczywistości SEO jest częścią SEM.
Search Engine Marketing to szerokie zagadnienie, które obejmuje wszystkie działania zwiększające widoczność w wyszukiwarce i pozwalające pozyskiwać klientów tym kanałem – w tym również pozycjonowanie.
Jakie działania obejmuje strategia SEM?
Najprościej mówiąc, SEM = SEO + PPC. To oznacza, że termin obejmuje zarówno działania płatne, jak i organiczne.
SEO to optymalizacja strony pod kątem wymagań wyszukiwarki. Celem jest zwiększenie widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Efekty zwykle pojawiają się po 2-6 miesiącach prowadzenia kampanii i utrzymują się przez długi czas.
PPC to kampanie reklamowe, rozliczane za kliknięcie. W Google wyświetlają się jako linki sponsorowane nad oraz pod wynikami organicznymi. Efekty pojawiają się niemal natychmiast, jednak wraz z zakończeniem kampanii czy wyczerpaniem budżetu znikają.
SEM – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest SEM. Marketing w wyszukiwarce internetowej ma dziś ogromne znaczenie. Ze względu na przyzwyczajenia i trendy konsumenckie powinien być podstawą działań promocyjnych w niemal każdym biznesie.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.