Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / SERP

SERP

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – SERP. Jeden z najważniejszych terminów w środowisku SEO.

SERP – co to jest?

SERP (ang. Search Engine Results Page) to strona wyników wyszukiwania wyszukiwarki internetowej. Wyświetla się w odpowiedzi na wpisywane przez użytkowników frazy.

W Polsce ponad 95% wszystkich internautów korzysta z Google, dlatego warto omawiać zagadnienie SERP na jej przykładzie. Otóż „serpy” Google dzielą się na dwie kategorie: wyniki organiczne oraz wyniki płatne oznaczone etykietą „Reklama”. Wśród wyników mogą pojawić się wyłącznie te strony, które zostały wcześniej dodane do indeksu wyszukiwarki.

Jak wyglądają wyniki SERP?

Wyniki organiczne (bezpłatne) na stronie SERP składają się z adresu URL, meta tytułu i meta opisu strony oraz ewentualnych dodatków poniżej.

Natomiast wyniki płatne pochodzące z reklam PPC (Pay Per Click) mogą przybierać postać zwykłych linków (w takim przypadku wyglądają podobnie do organicznych, jednak oznaczone są jako reklama) lub reklam produktowych. Wtedy składają się ze zdjęcia, nazwy i ceny produktu.

SERP – od czego zależy kolejność wyników?

Kolejność wyników organicznych na stronie SERP ustalana jest przez algorytmy Google, które biorą pod uwagę trafność w stosunku do frazy wpisywanej przez użytkownika, wiarygodność i autorytet strony oraz pozycjonowanie, czyli wszystkie działania, które się składają na ten proces.

W przypadku wyników płatnych w SERP ustalanie kolejności odbywa się na podstawie systemu aukcyjnego. Znaczenie mają przede wszystkim: wysokość stawki, jakość reklamy i trafność.

SERP – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest strona SERP. Jest to jedno z najważniejszych zagadnień w zakresie marketingu w wyszukiwarce. Warto wiedzieć, że to właśnie z SERP-ów pochodzi najwięcej ruchu.

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 01-04-2024
Eksploracja kohort w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 26-02-2024
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 29-01-2024
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO blog