Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – sesja, czyli jedna z podstawowych metryk w narzędziu Google Analytics 4 (GA4).
Czym jest sesja?
Sesja rozpoczyna się, gdy użytkownik wyświetla stronę lub otwiera aplikację na pierwszym planie. Może ona obejmować wiele odsłon i innych interakcji z serwisem internetowym.
Niezależnie od tego, jak wiele czynności użytkownik wykona w określonym czasie (przejście na inną podstronę, pobranie e-booka, zakup produktu), liczba sesji będzie równa jeden.
Sesja w Google Analytics 4
Sesja jest jedną z podstawowych metryk w narzędziu Google Analytics 4. Według domyślnych ustawień systemu jedna sesja kończy się po 30 minutach braku aktywności ze strony użytkownika.
Czy czas sesji ma znaczenie dla SEO?
Czas trwania sesji użytkownika nie jest czynnikiem rankingowym, dlatego nie wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie strony. Istnieją jednak pewne przypuszczenia, że im dłużej użytkownik znajduje się w obrębie serwisu, tym lepiej wygląda to w oczach wyszukiwarki.
Logicznie rzecz biorąc, dłuższy czas trwania sesji to również pozytywny sygnał dla właściciela strony – jeśli użytkownik przez dłuższy czas przebywa w obrębie witryny, to znaczy, że spełnia ona jego potrzeby.
Trzeba jednak pamiętać, ta logika nie sprawdzi się w każdym przypadku. Należy wziąć pod uwagę przede wszystkim przeznaczenie strony i intencje użytkownika. Załóżmy, że konsument wchodzi na landing page i od razu dokonuje zakupu, po czym opuszcza stronę. Czas sesji będzie krótki, ale przecież klient sfinalizował transakcję, czyli cel został osiągnięty.
Sesja – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest sesja. Jest to jeden z najważniejszych parametrów w Google Analytics, jednak przy analizowaniu wyników warto zachować rozwagę i uwzględnić charakter strony oraz intencje użytkowników.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.