Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Spam Score, czyli wskaźnik pomocny przy optymalizacji strony.
Czym jest Spam Score?
Spam Score to autorski wskaźnik przygotowany przez firmę Moz. Pokazuje on procentowy poziom spamu na stronie internetowej. Algorytmy tego wskaźnika działają na podstawie maszynowego uczenia się i biorą pod uwagę 27 wspólnych cech stron ukaranych przez Google, a następnie na ich podstawie określają wynik:
- 1-30% – niski
- 31-60% – średni
- 61-100% – wysoki
Jak sprawdzić Spam Score?
Wskaźnik Spam Score dostępny jest w narzędziu Link Explorer na stronie moz.com. Należy zalogować się na swoje konto, znaleźć zakładkę Link Explorer i w wyznaczone okno wpisać adres witryny do sprawdzenia.
Trzeba pamiętać, że wysoki wynik nie zawsze oznacza, że na stronie znajduje się spam. Przy określaniu wyniku narzędzie bierze pod uwagę takie czynniki jak liczba stron, nazwa domeny czy obecność danych kontaktowych. Wysoki wynik Spam Score może świadczyć o tym, że strona nie cieszy się wysokim autorytetem, dlatego warto się jej przyjrzeć i wyeliminować błędy.
Spam Score a SEO
Spam Score to wskaźnik zewnętrznej firmy, dlatego nie jest to bezpośredni czynnik rankingowy Google. Jednak przy optymalizacji strony warto wziąć go pod uwagę. Wynik ustalany jest na podstawie podobieństwa do stron, które zostały ukarane przez Google. Wysoki wynik Spam Score może zatem oznaczać, że istnieje duże ryzyko otrzymania kary.
Spam Score – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest Spam Score. Wskaźnik od firmy Moz może okazać się bardzo pomocny przy optymalizacji strony internetowej pod kątem widoczności.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.