Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Spam Score

Spam Score

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Spam Score, czyli wskaźnik pomocny przy optymalizacji strony.

Czym jest Spam Score?

Spam Score to autorski wskaźnik przygotowany przez firmę Moz. Pokazuje on procentowy poziom spamu na stronie internetowej. Algorytmy tego wskaźnika działają na podstawie maszynowego uczenia się i biorą pod uwagę 27 wspólnych cech stron ukaranych przez Google, a następnie na ich podstawie określają wynik:

  • 1-30% – niski
  • 31-60% – średni
  • 61-100% – wysoki

Jak sprawdzić Spam Score?

Wskaźnik Spam Score dostępny jest w narzędziu Link Explorer na stronie moz.com. Należy zalogować się na swoje konto, znaleźć zakładkę Link Explorer i w wyznaczone okno wpisać adres witryny do sprawdzenia.

Trzeba pamiętać, że wysoki wynik nie zawsze oznacza, że na stronie znajduje się spam. Przy określaniu wyniku narzędzie bierze pod uwagę takie czynniki jak liczba stron, nazwa domeny czy obecność danych kontaktowych. Wysoki wynik Spam Score może świadczyć o tym, że strona nie cieszy się wysokim autorytetem, dlatego warto się jej przyjrzeć i wyeliminować błędy.

Spam Score a SEO

Spam Score to wskaźnik zewnętrznej firmy, dlatego nie jest to bezpośredni czynnik rankingowy Google. Jednak przy optymalizacji strony warto wziąć go pod uwagę. Wynik ustalany jest na podstawie podobieństwa do stron, które zostały ukarane przez Google. Wysoki wynik Spam Score może zatem oznaczać, że istnieje duże ryzyko otrzymania kary.

Spam Score – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest Spam Score. Wskaźnik od firmy Moz może okazać się bardzo pomocny przy optymalizacji strony internetowej pod kątem widoczności.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Recykling treści – wykorzystanie w SEO
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 25-09-2023
Recykling treści – wykorzystanie w SEO - SEO blog
SEO Samodzielni
Biblioteka raportów i kolekcje w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 11-09-2023
Biblioteka raportów i kolekcje w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Content gap – sposób na nowe treści
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 28-08-2023
Content gap – sposób na nowe treści - SEO blog