Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – strona wejścia. Jeden z parametrów wyświetlanych w narzędziu Google Analytics.
Czym jest strona wejścia?
Strona wejścia (potocznie: wejście) to podstrona, którą jako pierwszą odwiedza użytkownik, gdy trafia na dany serwis internetowy. Nie musi być ona stroną główną, może to być jakikolwiek adres URL należący do domeny.
Dane dotyczące strony wejścia można sprawdzić w Google Analytics, czyli darmowym narzędziu analitycznym.
Strona wejścia a źródło ruchu
Źródło ruchu na stronie wejścia może być dowolne. Google Analytics policzy „wejście”, niezależnie od tego, czy użytkownik trafi na daną stronę z wyników organicznych, z reklamy PPC, z social mediów czy z innego serwisu internetowego.
W jakim celu sprawdza się statystyki strony wejścia?
Analiza strony wejścia wykorzystywana jest w marketingu w wyszukiwarce. Dzięki takiej wiedzy można zaplanować skuteczną strategię pozycjonowania, a także dowiedzieć się, co przyciąga największą uwagę użytkowników.
Strona wejścia – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest strona wejścia. Informacje o tym, na jaką stronę najczęściej użytkownicy trafiają w pierwszej kolejności, mogą być cenną wskazówką w procesie pozycjonowania.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.