Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Strona wyjścia

Strona wyjścia

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – strona wyjścia. Jeden z parametrów dostępnych w Google Analytics.

Co to jest strona wyjścia?

Strona wyjścia (potocznie: wyjście) to ostatnia podstrona, na której przebywał użytkownik, gdy zdecydować się całkowicie opuścić witrynę. Może być to zarówno strona główna, koszyk zakupowy, strona rejestracji, jak i strona z podziękowaniem za zamówienie.

Informacje na temat strony wyjścia można uzyskać w narzędziu Google Analytics.

Czy warto sprawdzać statystyki strony wyjścia?

Informacje na temat strony wyjścia są bardzo istotne w kwestii zwiększania jakości witryny i rozwiązywania występujących na niej problemów.

Przykładowo, jeśli stroną wyjścia bardzo często jest strona główna, można podejrzewać, że już pierwsze wrażenie użytkownika na temat serwisu jest negatywne i nie decyduje się on na nim zostać. Gdy stroną wyjścia jest np. koszyk zakupowy, oznacza to, że coś na ścieżce zakupowej użytkownika zniechęca go do sfinalizowania transakcji.

Dzięki takim informacjom można odnaleźć przyczynę problemu, a następnie wdrożyć zmiany i zwiększyć skuteczność serwisu internetowego.

Strona wyjścia – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest strona wyjścia. To bardzo ważny parametr, który z pewnością warto kontrolować. Może one sporo powiedzieć o wrażeniach użytkownika na stronie.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Search intent – jak wykorzystać intencje użytkownika w SEO
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 05-06-2023
Search intent – jak wykorzystać intencje użytkownika w SEO - SEO blog
SEO Samodzielni
Zdarzenia i konwersje w Google Analytics 4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 22-05-2023
Zdarzenia i konwersje w Google Analytics 4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Semantyczne SEO, czyli jak osiągnąć wyższe pozycje w Google
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 08-05-2023
Semantyczne SEO, czyli jak osiągnąć wyższe pozycje w Google - SEO blog