Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – strona wyjścia. Jeden z parametrów dostępnych w Google Analytics.
Co to jest strona wyjścia?
Strona wyjścia (potocznie: wyjście) to ostatnia podstrona, na której przebywał użytkownik, gdy zdecydować się całkowicie opuścić witrynę. Może być to zarówno strona główna, koszyk zakupowy, strona rejestracji, jak i strona z podziękowaniem za zamówienie.
Informacje na temat strony wyjścia można uzyskać w narzędziu Google Analytics.
Czy warto sprawdzać statystyki strony wyjścia?
Informacje na temat strony wyjścia są bardzo istotne w kwestii zwiększania jakości witryny i rozwiązywania występujących na niej problemów.
Przykładowo, jeśli stroną wyjścia bardzo często jest strona główna, można podejrzewać, że już pierwsze wrażenie użytkownika na temat serwisu jest negatywne i nie decyduje się on na nim zostać. Gdy stroną wyjścia jest np. koszyk zakupowy, oznacza to, że coś na ścieżce zakupowej użytkownika zniechęca go do sfinalizowania transakcji.
Dzięki takim informacjom można odnaleźć przyczynę problemu, a następnie wdrożyć zmiany i zwiększyć skuteczność serwisu internetowego.
Strona wyjścia – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest strona wyjścia. To bardzo ważny parametr, który z pewnością warto kontrolować. Może one sporo powiedzieć o wrażeniach użytkownika na stronie.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.