Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – SWL, czyli jedna z metod pozyskiwania linków przychodzących. Czy jest skuteczna?
Co to jest SWL?
SWL (System Wymiany Linków) to platforma pozwalająca na pozyskiwanie dużej ilości linków zwrotnych bardzo niskim kosztem i w krótkim czasie.
Korzystanie z SWL jest płatne, a walutą są punkty, które można nabyć za tradycyjne pieniądze. W Polsce najpopularniejsze platformy typu SWL to Statlink oraz LinkTak
Jak działa SWL?
SWL oferuje dostęp do tysięcy stron internetowych, na których automatycznie umieszczane są linki. Wszystko, co trzeba zrobić to podać adres swojej strony, określić anchor, wybrać kategorię tematyczną stron oraz określić ilość punktów, jaką chcemy przeznaczyć na linki. Linki na bardziej wartościowych stronach są droższe, czyli trzeba na nie przeznaczyć więcej punktów.
Wyróżnia się dwa typy SWL:
- dynamiczne – linki przydzielane są losowo i co jakiś czas zachodzi rotacja,
- statyczne – linki przydzielane są na stałe.
Czy warto korzystać z SWL?
SWL to zdecydowanie jeden z najtańszych i najszybszych sposobów na pozyskanie dużej ilości backlinków. Jednak jego skuteczność nie jest tak oczywista. Wprawdzie taką metodą można poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania, jednak jest to działanie ryzykowne. Wyszukiwarka Google zwraca dużą uwagę na jakość linków, a te pochodzące z SWL uznaje za sztuczne. Za stosowanie takiej metody można zatem otrzymać karę.
SWL – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest SWL. To metoda sztucznego pozyskiwania linków zwrotnych. Jest tania i szybka, ale w dłuższej perspektywie może okazać się nieskuteczna.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.