Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Syndykacja treści

Syndykacja treści

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – syndykacja treści, czyli sposób na zwiększenie zasięgów i wsparcie SEO.

Jak stworzyć artykuł sponsorowany?

Syndykacja treści (ang. content syndication) to ponowna publikacja fragmentu lub całej treści na innych witrynach internetowych. Oczywiście odbywa się to za zgodą obu stron – autora contentu i właściciela serwisu.

Na czym to polega w praktyce? Załóżmy, że autor bloga stworzył wysokiej jakości wpis, który generuje ruch. Chciałby jednak zwiększyć swoje zasięgi i dotrzeć do nowych odbiorców. Może więc wykorzystać wspomniany artykuł i opublikować go ponownie (w niezmienionej formie) na kilku większych portalach, z lepszymi zasięgami.

Syndykacja treści – korzyści

Syndykacja treści pozwala przede wszystkim zwiększyć zasięg strony i poszerzyć grupę odbiorców, ale to nie wszystko. To również sposób na zdobycie wartościowych linków zwrotnych, a jednocześnie wsparcie pozycjonowania, zwiększenie ruchu na stronie, promocję marki oraz wykorzystanie pełnego potencjału treści.

Syndykacja treści a duplikaty

Na pierwszy rzut oka syndykacja treści może kojarzyć się z tworzeniem duplikatów, co oczywiście jest źle postrzegane przez wyszukiwarkę Google. W rzeczywistości jednak content syndication jest metodą dozwoloną. Ważne jest jednak umieszczenie linku do źródła tekstu oraz zastosowanie linków kanonicznych, tak aby roboty indeksujące wiedziały, że mają do czynienia z syndykacją.

Syndykacja treści – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest syndykacja treści. Taka strategia marketingowa może pomóc zarówno w pozycjonowaniu, jak i bezpośrednim promowaniu firmy, jednak przy jej wdrażaniu należy zachować ostrożność i zadbać o to, aby roboty indeksujące nie uznały ponownie opublikowanych treści za duplikaty.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Dwell time – czym jest? Czy wpływa na SEO?
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 27-03-2023
Dwell time – czym jest? Czy wpływa na SEO? - SEO blog
SEO Samodzielni
Stworzenie usługi i podpięcie śledzenia w Google Analytics 4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 14-03-2023
Stworzenie usługi i podpięcie śledzenia w Google Analytics 4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Jakie są różnice między Universal Analytics a GA4?
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 13-03-2023
Jakie są różnice między Universal Analytics a GA4? - SEO blog