Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – syndykacja treści, czyli sposób na zwiększenie zasięgów i wsparcie SEO.
Jak stworzyć artykuł sponsorowany?
Syndykacja treści (ang. content syndication) to ponowna publikacja fragmentu lub całej treści na innych witrynach internetowych. Oczywiście odbywa się to za zgodą obu stron – autora contentu i właściciela serwisu.
Na czym to polega w praktyce? Załóżmy, że autor bloga stworzył wysokiej jakości wpis, który generuje ruch. Chciałby jednak zwiększyć swoje zasięgi i dotrzeć do nowych odbiorców. Może więc wykorzystać wspomniany artykuł i opublikować go ponownie (w niezmienionej formie) na kilku większych portalach, z lepszymi zasięgami.
Syndykacja treści – korzyści
Syndykacja treści pozwala przede wszystkim zwiększyć zasięg strony i poszerzyć grupę odbiorców, ale to nie wszystko. To również sposób na zdobycie wartościowych linków zwrotnych, a jednocześnie wsparcie pozycjonowania, zwiększenie ruchu na stronie, promocję marki oraz wykorzystanie pełnego potencjału treści.
Syndykacja treści a duplikaty
Na pierwszy rzut oka syndykacja treści może kojarzyć się z tworzeniem duplikatów, co oczywiście jest źle postrzegane przez wyszukiwarkę Google. W rzeczywistości jednak content syndication jest metodą dozwoloną. Ważne jest jednak umieszczenie linku do źródła tekstu oraz zastosowanie linków kanonicznych, tak aby roboty indeksujące wiedziały, że mają do czynienia z syndykacją.
Syndykacja treści – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest syndykacja treści. Taka strategia marketingowa może pomóc zarówno w pozycjonowaniu, jak i bezpośrednim promowaniu firmy, jednak przy jej wdrażaniu należy zachować ostrożność i zadbać o to, aby roboty indeksujące nie uznały ponownie opublikowanych treści za duplikaty.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.