Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – target. W kontekście marketingu internetowego termin ten ma dwa znaczenia.
Co to jest target?
Target w dosłownym tłumaczeniu z języka angielskiego oznacza „cel”. W marketingu terminem tym najczęściej nazywa się określoną grupę odbiorców/klientów, do których firma kieruje swoje działania i komunikaty marketingowe oraz oczywiście ofertę.
Targetem mogą być młode kobiety, interesujące się naturalną pielęgnacją; mężczyźni 50+, którzy amatorsko uprawiają kolarstwo; osoby w podeszłym wieku itp. Grupę docelową bardzo często określa się na podstawie wieku, płci oraz zainteresowań, choć to nie jedyne kryteria.
Dlaczego warto określić target?
Określenie grupy docelowej to jedna z najważniejszych czynności w przypadku każdej kampanii marketingowej – bez wyjątku! Jasne sprecyzowanie odbiorcy pozwala tworzyć bardziej spersonalizowany przekaz. To z kolei zwiększa szansę na zdobycie zainteresowania odbiorcy i zrealizowanie określonego celu, np. sprzedaży.
W końcu inną formę komunikacji stosuje się do kobiet w podeszłym wieku, a inną do młodych mężczyzn, prawda? To bardzo uproszczony przykład, jednak obrazuje istotę problemu.
Inne znaczenie targetu
Target w marketingu może oznaczać również cel, czyli coś, do czego dąży firma poprzez swoje działania (np. większa sprzedaż, większa świadomość marki, poprawa wizerunku itp.).
Target – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest target. W marketingu internetowym najczęściej oznacza on jasno sprecyzowaną grupę docelową, do której kierowane są działania marketingowe. Określenie targetu powinno być priorytetem każdej firmy.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.