Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – target. W kontekście marketingu internetowego termin ten ma dwa znaczenia.
Co to jest target?
Target w dosłownym tłumaczeniu z języka angielskiego oznacza „cel”. W marketingu terminem tym najczęściej nazywa się określoną grupę odbiorców/klientów, do których firma kieruje swoje działania i komunikaty marketingowe oraz oczywiście ofertę.
Targetem mogą być młode kobiety, interesujące się naturalną pielęgnacją; mężczyźni 50+, którzy amatorsko uprawiają kolarstwo; osoby w podeszłym wieku itp. Grupę docelową bardzo często określa się na podstawie wieku, płci oraz zainteresowań, choć to nie jedyne kryteria.
Dlaczego warto określić target?
Określenie grupy docelowej to jedna z najważniejszych czynności w przypadku każdej kampanii marketingowej – bez wyjątku! Jasne sprecyzowanie odbiorcy pozwala tworzyć bardziej spersonalizowany przekaz. To z kolei zwiększa szansę na zdobycie zainteresowania odbiorcy i zrealizowanie określonego celu, np. sprzedaży.
W końcu inną formę komunikacji stosuje się do kobiet w podeszłym wieku, a inną do młodych mężczyzn, prawda? To bardzo uproszczony przykład, jednak obrazuje istotę problemu.
Inne znaczenie targetu
Target w marketingu może oznaczać również cel, czyli coś, do czego dąży firma poprzez swoje działania (np. większa sprzedaż, większa świadomość marki, poprawa wizerunku itp.).
Target – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest target. W marketingu internetowym najczęściej oznacza on jasno sprecyzowaną grupę docelową, do której kierowane są działania marketingowe. Określenie targetu powinno być priorytetem każdej firmy.
SEO na luzie
Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.
Bezpłatna oferta
Społeczność
SEO Samodzielni
Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.