Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Testy A/B

Testy A/B

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – testy A/B, czyli jedna z najchętniej wykorzystywanych metod analitycznych w przypadku produktów cyfrowych.

Czym są testy A/B?

Testy A/B to metoda badawcza w analityce internetowej, polegająca na porównaniu ze sobą przynajmniej dwóch wersji produktu cyfrowego np. strony internetowej, nagłówka wiadomości e-mail, przycisku Call To Action itp. Celem jest sprawdzenie, która z wersji przynosi lepsze efekty.

Najczęściej miernikiem jest współczynnik konwersji (np. liczba kliknięć przycisku czy Open Rate w przypadku e-maila), choć wykorzystuje się też inne parametry w zależności od rodzaju produktu cyfrowego i tego, jaki cel ma on spełniać.

Gdzie wykorzystuje się testy A/B?

Testy A/B można wykorzystać w przypadku niemal każdego kanału digital marketingu. Najprostszym przykładem wykorzystania tej metody analitycznej jest stworzenie dwóch różnych nagłówków reklamy Google Ads.

Dzięki testom A/B możemy sprawdzić, która wersja lepiej trafia do użytkowników i częściej zachęca ich do kliknięcia linku. Inne kanały, w których można wykorzystać testy tego typu to newsletter, landing page, reklama w social mediach, strona internetowa.

Jak przeprowadzić testy A/B?

Do przeprowadzania testów A/B zwykle wykorzystuje się specjalne narzędzia internetowe np. system do automatycznego wysyłania wiadomości w przypadku newslettera. Niektóre narzędzia umożliwiają łatwe przeprowadzenie testów porównawczych. Do analizowania skuteczności poszczególnych wersji strony internetowej sprawdzi się m.in. darmowe narzędzie Google Analytics.

Ogólny schemat w każdym przypadku wygląda prawie identycznie. Należy stworzyć dwie odmienne wersje jednego produktu lub elementu produktu cyfrowego, a następnie porównać ze sobą wyniki i odrzucić mniej efektywną wersję.

Testy A/B – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym są testy A/B. Jest to jedna z najczęściej wykorzystywanych metod analitycznych w przypadku marketingu internetowego. Wykorzystując odpowiednie narzędzia można w łatwy i szybki sposób sprawdzić skuteczność poszczególnych wersji reklamy, przycisków czy nawet całej strony.

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

Bądź pierwszą osobą, która (d)oceni treść.

5 / 5

Liczba ocen: 0

Twoja ocena:

Społeczność

SEO Samodzielni

Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO Samodzielni

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc