Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Thin content

Thin content

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – thin content, czyli jeden z największych wrogów wyszukiwarki Google.

Czym jest thin content?

Thin content to niskiej jakości treści, które nie niosą żadnej wartości dla użytkownika. Takim mianem można określić przede wszystkim content zduplikowany, zawierający błędy różnego rodzaju, przesycony frazami kluczowymi i niepoprawnie sformatowany.

Oprócz tego thin content to także treści generowane automatycznie lub treści ukryte na stronie.

Thin content – wpływ na SEO

Jak wiadomo, wyszukiwarka Google zwraca dużą uwagę na zadowolenie użytkowników. Strony, które nie są wartościowe dla odbiorców, mają zatem małe szanse na widoczność na wysokich pozycjach. Co więcej, thin content zalicza się do praktyk Black Hat SEO, dlatego może spowodować nałożenie na stronę kary na przykład w postaci filtra algorytmicznego.

Aby skutecznie walczyć o widoczność w wyszukiwarce, trzeba zatem zadbać o wartościowe i unikalne treści, podzielone na sekcje opatrzone nagłówkami.

Jak wykryć thin content na stronie?

Istnieje wiele narzędzi pozwalających przeanalizować jakość treści na stronie internetowej. Jednym z nich jest Screaming Frog, czyli narzędzie, dzięki któremu wykryjesz duplikaty, sprawdzisz, czy objętość tekstu jest odpowiednia, a także przeanalizujesz poprawność przekierowań.

Warto też obserwować statystyki ruchu na stronie za pomocą narzędzi analitycznych takich jak np. Google Search Console czy Google Analytics.

Thin content – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie omówiliśmy zagadnienie „thin content” oraz wyjaśniliśmy, dlaczego ma negatywny wpływ na pozycjonowanie. Warto pamiętać, że Google to wyszukiwarka tekstowa, dlatego dobra jakość treści zawsze powinna być na pierwszym miejscu.

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 01-04-2024
Eksploracja kohort w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 26-02-2024
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 29-01-2024
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO blog