Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – thin content, czyli jeden z największych wrogów wyszukiwarki Google.
Czym jest thin content?
Thin content to niskiej jakości treści, które nie niosą żadnej wartości dla użytkownika. Takim mianem można określić przede wszystkim content zduplikowany, zawierający błędy różnego rodzaju, przesycony frazami kluczowymi i niepoprawnie sformatowany.
Oprócz tego thin content to także treści generowane automatycznie lub treści ukryte na stronie.
Thin content – wpływ na SEO
Jak wiadomo, wyszukiwarka Google zwraca dużą uwagę na zadowolenie użytkowników. Strony, które nie są wartościowe dla odbiorców, mają zatem małe szanse na widoczność na wysokich pozycjach. Co więcej, thin content zalicza się do praktyk Black Hat SEO, dlatego może spowodować nałożenie na stronę kary na przykład w postaci filtra algorytmicznego.
Aby skutecznie walczyć o widoczność w wyszukiwarce, trzeba zatem zadbać o wartościowe i unikalne treści, podzielone na sekcje opatrzone nagłówkami.
Jak wykryć thin content na stronie?
Istnieje wiele narzędzi pozwalających przeanalizować jakość treści na stronie internetowej. Jednym z nich jest Screaming Frog, czyli narzędzie, dzięki któremu wykryjesz duplikaty, sprawdzisz, czy objętość tekstu jest odpowiednia, a także przeanalizujesz poprawność przekierowań.
Warto też obserwować statystyki ruchu na stronie za pomocą narzędzi analitycznych takich jak np. Google Search Console czy Google Analytics.
Thin content – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie omówiliśmy zagadnienie „thin content” oraz wyjaśniliśmy, dlaczego ma negatywny wpływ na pozycjonowanie. Warto pamiętać, że Google to wyszukiwarka tekstowa, dlatego dobra jakość treści zawsze powinna być na pierwszym miejscu.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.