Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / TLS

TLS

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – TLS, czyli protokół bezpieczeństwa.

Co to jest TLS?

TLS (ang. Transport Layer Security) to protokół szyfrowania, wykorzystywany do zabezpieczenia danych przesyłanych pomiędzy przeglądarką a serwerem oraz do zapewnienia prywatności.

Certyfikat bezpieczeństwa jest dziś standardem w przypadku wszystkich serwisów internetowych, jednak największe znaczenie ma w e-commerce, a dokładniej na stronach, na których użytkownicy dokonują płatności. TLS chroni przed wyciekiem oraz przechwyceniem danych takich jak numer karty, numer dowodu osobistego czy dane kontaktowe.

Czy TLS ma wpływ na SEO?

W 2014 roku Google ogłosiło, że certyfikat bezpieczeństwa jest oficjalnym czynnikiem rankingowym, jednak jego waga jest niewielka – o wiele mniejsza niż na przykład jakość treści na stronie. To oznacza, że ma on jakiś wpływ na pozycjonowanie, jednak nie na tyle duży, aby jego wdrożenie nagle przeniosło witrynę z pozycji 100 na pozycję 5.

TLS warto jednak wdrożyć przede wszystkim ze względu na zadowolenie użytkownika. Strona niezabezpieczona protokołem szyfrowania jest odpowiednio oznaczona przez przeglądarkę, dlatego użytkownicy nie mają problemu ze zidentyfikowaniem jej.

TLS vs. SSL – różnice

Zarówno TLS, jak i SSL to protokoły szyfrowania wykorzystywane do zabezpieczania danych na stronach internetowych. Różni je wiele kwestii technicznych, jednak dla przeciętnego użytkownika Internetu informacje te nie mają zbyt dużego znaczenia. W skrócie można powiedzieć, że TLS jest podrasowaną wersją SSL, a to oznacza, że również bezpieczniejszą.

TLS – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest i do czego służy certyfikat TLS. Każda strona internetowa powinna zapewnić bezpieczeństwo użytkownikom, a zwłaszcza taka, na której internauci dokonują płatności. Protokół szyfrowania jest również bezpośrednim czynnikiem rankingowym, co oznacza, że wpływa zarówno na UX, jak i na SEO.

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 01-04-2024
Eksploracja kohort w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 26-02-2024
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 29-01-2024
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO blog