Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Trust Flow, czyli parametr przydatny w trakcie prowadzenia kampanii pozycjonowania organicznego.
Co to jest Trust Flow?
Trust Flow to autorski wskaźnik od firmy Majestic, określający wiarygodność oraz zaufanie do domeny internetowej. Wynik wyrażany jest w skali od 0 do 100, gdzie 0 oznacza najmniej wiarygodną witrynę, a 100 najbardziej wiarygodną witrynę.
Warto jednak wiedzieć, że za przyzwoity wynik Trust Flow w przypadku zwykłej strony internetowej uznaje się już 30. Bardzo wysokie wartości takie jak 90 czy nawet 100 otrzymują wyłącznie popularne serwisy, obecne w Internecie od dawna i cieszące się dużym zainteresowaniem np. Facbeook.com.
Co wpływa na wynik Trust Flow?
Na wynik Trust Flow wpływa jakość linków przychodzących, czyli backlinków analizowanej strony. Wysoki wynik można osiągnąć, jeśli do strony odsyłają wiarygodne, wartościowe i zaufane witryny. Sztucznie pozyskane linki np. z systemów wymiany linków nie mają znaczenia dla wyniku Trust Flow.
Czy Trust Flow jest czynnikiem rankingowym SEO?
Trust Flow to narzędzie przygotowane przez firmę Majestic, która nie ma nic wspólnego z Google. Dlatego wskaźnik ten nie jest czynnikiem rankingowym mającym wpływ na pozycjonowanie pozycjonowanie. To jednak nie oznacza, że należy go bagatelizować, a traktować jako parametr pomocniczy.
Na podstawie linków określa on wiarygodność domeny, co dla wyszukiwarki Google jest bardzo istotne. Za pomocą wskaźnika Trust Flow można przeanalizować swój profil linków, a następnie wykorzystać zdobyte informacje do wprowadzenia skutecznych zmian.
Trust Flow – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest Trust Flow. Wartość tego wskaźnika to nie to samo co wiarygodność i autorytet domeny ustalane przez Google, jednak warto wziąć go pod uwagę w procesie link buildingu.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.