Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Trust Rank, czyli algorytm stanowiący uzupełnienie znanego niemal wszystkim Page Rank.
Co to jest Trust Rank?
Trust Rank to algorytm/wskaźnik oceniający jakość i wiarygodność strony lub inaczej – poziom zaufania wyszukiwarki do danej witryny.
Jego twórcami jest grupa naukowców z Uniwersytetu Stanforda oraz Jan Pedersen z Yahoo!. Obecnie algorytm wykorzystywany jest również przez wyszukiwarkę Google do eliminowania spamu internetowego, czyli stron o niskiej jakości, bez wartości dla użytkownika.
Co wpływa na Trust Rank?
Na wynik Trust Rank w głównej mierze wpływają linki przychodzące – w końcu to one przede wszystkim determinują wiarygodność witryny. Oprócz tego algorytm bierze pod uwagę treść na stronie – sprawdzana jest ich unikalność, wartość i wkład merytoryczny.
Czy Trust Rank jest czynnikiem rankingowym?
Trust Rank nie jest czynnikiem rankingowym i nie wpływa bezpośrednio na pozycję strony w wynikach wyszukiwania – takie jest oficjalne stanowisko firmy Google. Jednak bez wątpienia warto brać jego wartość pod uwagę w procesie pozycjonowania. Dzięki niemu można sprawdzić, czy witryna jest wiarygodna oraz jakie szanse ma na dobrą widoczność w wyszukiwarce.
Trust Rank – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest wskaźnik Trust Rank. Choć jego wartość nie ma bezpośredniego przełożenia na pozycję strony, może okazać się pomocny przy analizowaniu treści i linków witryny.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.