Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Trust Rank

Trust Rank

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Trust Rank, czyli algorytm stanowiący uzupełnienie znanego niemal wszystkim Page Rank.

Co to jest Trust Rank?

Trust Rank to algorytm/wskaźnik oceniający jakość i wiarygodność strony lub inaczej – poziom zaufania wyszukiwarki do danej witryny.

Jego twórcami jest grupa naukowców z Uniwersytetu Stanforda oraz Jan Pedersen z Yahoo!. Obecnie algorytm wykorzystywany jest również przez wyszukiwarkę Google do eliminowania spamu internetowego, czyli stron o niskiej jakości, bez wartości dla użytkownika.

Co wpływa na Trust Rank?

Na wynik Trust Rank w głównej mierze wpływają linki przychodzące – w końcu to one przede wszystkim determinują wiarygodność witryny. Oprócz tego algorytm bierze pod uwagę treść na stronie – sprawdzana jest ich unikalność, wartość i wkład merytoryczny.

Czy Trust Rank jest czynnikiem rankingowym?

Trust Rank nie jest czynnikiem rankingowym i nie wpływa bezpośrednio na pozycję strony w wynikach wyszukiwania – takie jest oficjalne stanowisko firmy Google. Jednak bez wątpienia warto brać jego wartość pod uwagę w procesie pozycjonowania. Dzięki niemu można sprawdzić, czy witryna jest wiarygodna oraz jakie szanse ma na dobrą widoczność w wyszukiwarce.

Trust Rank – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest wskaźnik Trust Rank. Choć jego wartość nie ma bezpośredniego przełożenia na pozycję strony, może okazać się pomocny przy analizowaniu treści i linków witryny.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Recykling treści – wykorzystanie w SEO
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 25-09-2023
Recykling treści – wykorzystanie w SEO - SEO blog
SEO Samodzielni
Biblioteka raportów i kolekcje w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 11-09-2023
Biblioteka raportów i kolekcje w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Content gap – sposób na nowe treści
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 28-08-2023
Content gap – sposób na nowe treści - SEO blog