Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – UI. Jest to istotny termin w procesie projektowania stron internetowych.
Czym jest UI?
UI (ang. User Interface) to wszystkie elementy produktu cyfrowego, z którymi użytkownik wchodzi w interakcję. Najczęściej terminu tego używa się w odniesieniu do stron internetowych.
UI dotyczy zarówno kwestii wizualnych, jak i technicznych. Witryna dobrze zaprojektowana pod kątem wrażeń użytkownika musi być atrakcyjna, wygodna i użyteczna.
Czy UI ma wpływ na pozycję strony?
UI nie wpływa bezpośrednio na pozycję strony, jednak mimo to jest bardzo ważnym elementem w procesie pozycjonowania. Optymalizacja elementów interaktywnych jest częścią optymalizacji pod kątem UX, czyli doświadczeń użytkownika.
Wyszukiwarka Google coraz większą uwagę zwraca na to, jak witryna odbierana jest przez użytkowników. Jeśli interface będzie nieatrakcyjny, prawdopodobnie zwiększy się współczynnik odrzuceń, co jest sygnałem dla wyszukiwarki, że strona nie spełnia oczekiwań odbiorców. W konsekwencji Google może obniżyć pozycję takiej strony. Można więc powiedzieć, że UI ma pośrednie znaczenie dla widoczności w wyszukiwarce.
Jak poprawić jakość UI na stronie?
Aby poprawić jakość UI, należy zadbać o to, aby witryna była estetyczna, przyjemna dla oka, a także intuicyjna. Wszystkie elementy powinny tworzyć spójną całość pod kątem kolorystycznym i typograficznym. Użytkownik musi wiedzieć, co się stanie po kliknięciu wybranego przycisku, a także gdzie znajdzie interesujące go informacje i sekcje. Oczywiście termin UI jest o wiele bardziej złożony.
UI – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest UI. To bardzo ważne pojęcie w kontekście projektowania nowoczesnych i użytecznych stron internetowych. Dziś wrażenia użytkownika mają ogromne znaczenie zarówno pod kątem generowania konwersji, jak i zwiększania widoczności w wyszukiwarce.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.