Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Up-Selling, czyli jedna z technik sprzedażowych.
Up-selling – co to jest?
Up-selling polega na proponowaniu klientowi droższego produktu np. o szerszych funkcjach czy lepszym standardzie. Taką technikę sprzedażową stosuje się zarówno w e-commerce, jak i w sklepach stacjonarnych.
Celem jest zwiększenie wartości koszyka produktowego, a tym samym – wygenerowanie większego zysku przy niewiele większym wysiłku i nakładzie finansowym.
Czy zdarzyło Ci się kiedyś, że sprzedawca w restauracji typu fast food zaproponował powiększenie zestawu? To właśnie up-selling!
Jak realizować up-selling?
Up-selling to wbrew pozorom dość trudna do zrealizowania strategia. Zbyt nachalne działania mogą nie tylko nie zachęcić klienta do skorzystania z droższej oferty, ale wręcz zniechęcić go do marki i sprawić, że całkowicie zrezygnuje z zakupów.
Ważne jest poznanie potrzeb konsumentów. Im lepiej znasz swoją personę marketingową, tym skuteczniejszy przekaz możesz do niej skierować. Należy unikać przekonywania, a stosować raczej delikatne sugestie. Pamiętaj, że klient musi mieć jakąś korzyść z zamiany produktu (np. lepsza jakość, więcej funkcji).
Czy up-selling się opłaca?
Dobrze przeprowadzony up-selling może zwiększyć zysk ze sprzedaży, przy jednoczesnym zachowaniu tej samej liczby klientów. Warto wiedzieć, że pozyskanie nowego klienta jest zwykle kilkukrotnie droższe niż utrzymanie obecnego. Taka technika sprzedażowa pozwala więc zminimalizować koszty marketingu i sprzedaży.
Up-selling – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest up-selling. To skuteczna technika sprzedażowa, pozwalająca zwiększyć zyski przy zachowaniu tej samej liczby klientów.
Trzeba jednak realizować ją z rozwagą, ponieważ nachalne działania oraz proponowanie klientowi zbyt drogiego produktu w stosunku do pierwotnie wybranej opcji mogą skończyć się porażką.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.