Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – User-Generated Content, czyli content tworzony przez użytkownika.
Czym jest User-Generated Content?
User-Generated Content (UGC) to wszystkie treści dotyczące marki i jej produktów, ale tworzone dobrowolnie przez użytkowników/konsumentów. Oznacza to, że ich autorzy nie otrzymują żadnego wynagrodzenia od marki.
Termin obejmuje zarówno treści w social mediach (np. post z oznaczeniem marki lub komentarz), jak i opinie na karcie produktowej w sklepie online czy recenzje na prywatnych blogach.
Jak wykorzystać User-Generated Content?
User-Generated Content można wykorzystać na wiele różnych sposobów. Najprostszym przykładem są opinie klientów – możesz wyeksponować je na swojej stronie internetowej i w ten sposób zachęcić innych do skorzystania z oferty.
Inna strategia to organizowanie konkursów w social mediach. Warunkiem udziału może być dodanie komentarza czy udostępnienie posta w Insta Stories. Taka praktyka pozwala zwiększyć zasięg i świadomość marki.
Nie można też zapomnieć o wizytówce Google Moja Firma. W jej przypadku User-Generated Content bezpośrednio wpływa na widoczność, ponieważ wyszukiwarka zwraca uwagę na liczbę ocen i komentarzy.
Co daje User-Generated Content?
User-Generated Content przede wszystkim zwiększa autentyczność marki. Treści tworzone przez użytkowników i klientów są bardziej wiarygodne niż komunikaty marketingowe wychodzące od marki.
Oprócz tego UGC pozwala budować lojalną społeczność wokół marki, zwiększa zaufanie odbiorców, pośrednio poprawia pozycję w wyszukiwarce, a do tego – w niektórych przypadkach – wpływa na decyzje zakupowe konsumentów.
User-Generated Content – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest User-Generated Content. Treści tworzone przez użytkowników to cenny zasób przy realizowaniu zarówno celów wizerunkowych, jak i sprzedażowych.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.