Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / User-Generated Content

User-Generated Content

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – User-Generated Content, czyli content tworzony przez użytkownika.

Czym jest User-Generated Content?

User-Generated Content (UGC) to wszystkie treści dotyczące marki i jej produktów, ale tworzone dobrowolnie przez użytkowników/konsumentów. Oznacza to, że ich autorzy nie otrzymują żadnego wynagrodzenia od marki.

Termin obejmuje zarówno treści w social mediach (np. post z oznaczeniem marki lub komentarz), jak i opinie na karcie produktowej w sklepie online czy recenzje na prywatnych blogach.

Jak wykorzystać User-Generated Content?

User-Generated Content można wykorzystać na wiele różnych sposobów. Najprostszym przykładem są opinie klientów – możesz wyeksponować je na swojej stronie internetowej i w ten sposób zachęcić innych do skorzystania z oferty.

Inna strategia to organizowanie konkursów w social mediach. Warunkiem udziału może być dodanie komentarza czy udostępnienie posta w Insta Stories. Taka praktyka pozwala zwiększyć zasięg i świadomość marki.

Nie można też zapomnieć o wizytówce Google Moja Firma. W jej przypadku User-Generated Content bezpośrednio wpływa na widoczność, ponieważ wyszukiwarka zwraca uwagę na liczbę ocen i komentarzy.

Co daje User-Generated Content?

User-Generated Content przede wszystkim zwiększa autentyczność marki. Treści tworzone przez użytkowników i klientów są bardziej wiarygodne niż komunikaty marketingowe wychodzące od marki.

Oprócz tego UGC pozwala budować lojalną społeczność wokół marki, zwiększa zaufanie odbiorców, pośrednio poprawia pozycję w wyszukiwarce, a do tego – w niektórych przypadkach – wpływa na decyzje zakupowe konsumentów.

User-Generated Content – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest User-Generated Content. Treści tworzone przez użytkowników to cenny zasób przy realizowaniu zarówno celów wizerunkowych, jak i sprzedażowych.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Zdarzenia i konwersje w Google Analytics 4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 22-05-2023
Zdarzenia i konwersje w Google Analytics 4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Semantyczne SEO, czyli jak osiągnąć wyższe pozycje w Google
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 08-05-2023
Semantyczne SEO, czyli jak osiągnąć wyższe pozycje w Google - SEO blog
SEO Samodzielni
Konfiguracja Google Analytics 4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 24-04-2023
Konfiguracja Google Analytics 4 - SEO blog