Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / UX

UX

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – UX. Jedno z najważniejszych pojęć we współczesnym projektowaniu stron internetowych.

Czym jest UX?

UX (ang. User Experience) to ogół wrażeń i doświadczeń użytkownika korzystającego z produktu cyfrowego. Obecnie najczęściej termin ten odnosi się do stron i aplikacji internetowych.

Optymalizacja strony pod kątem UX ma na celu stworzenie produktu atrakcyjnego wizualnie i technicznie, użytecznego oraz wygodnego dla odbiorcy.

UX a SEO

Idea UX to stawianie w centrum potrzeb użytkownika. Od jakiegoś czasu takim założeniem kieruje się wyszukiwarka Google i tego też wymaga od właścicieli stron. Można powiedzieć, że UX jest czynnikiem rankingowym. Strona bezużyteczna, nieestetyczna i z błędami technicznymi ma niewielkie szanse na sukces w wyszukiwarce.

UX i pozycjonowanie zawsze powinny iść ze sobą w parze. Ma to znaczenie nie tylko w osiąganiu wysokich pozycji w rankingu, ale realizowaniu innych celów biznesowych np. generowaniu konwersji. Samo SEO nie wystarczy, bo użytkownik odwiedzający stronę musi zostać zachęcony do wykonania jakiejś akcji. Z tego względu UX ma też ogromne znaczenie w procesie optymalizacji konwersji.

Jak poprawić UX?

Podstawowe czynności w zakresie optymalizacji pod kątem UX to zwiększenie wydajności witryny, wdrożenie certyfikatu bezpieczeństwa, stworzenie wersji responsywnej strony, uproszczenie nawigacji.

W sklepie internetowym trzeba zadbać przede wszystkim o prostą i przejrzystą ścieżkę zakupową. Często powodem porzuconego koszyka jest zawiły i zbyt długi formularz zakupowy.

UX – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest UX. Bez optymalizacji doświadczeń użytkownika trudno dziś osiągnąć sukces w Internecie. Warto pamiętać, że użytkownicy są coraz bardziej świadomi i mają większe wymagania. Optymalizacja UX pozwoli Ci nie tylko osiągnąć lepsze pozycje w rankingu, ale również zwiększyć współczynnik konwersji.

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 01-04-2024
Eksploracja kohort w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 26-02-2024
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 29-01-2024
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO blog