Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – WebP, czyli stosunkowo nowy format kompresji obrazów.
Co to jest WebP?
WebP to format plików graficznych, rozwijany przez firmę Google od 2010 roku. Celem jego wprowadzenia jest przyspieszenie działania i zwiększenie wydajności witryn internetowych.
WebP oferuje dwa tryby konwersji obrazów: stratną i bezstratną. Pliki graficzne w tym formacie są o 26% mniejsze w porównaniu z plikami PNG (kompresja bezstratna) oraz o 25-34% mniejsze w porównaniu z plikami JPEG (kompresja stratna).
To właśnie dlatego format rozwijany przez Google staje się coraz popularniejszy i pojawia się na wielu stronach internetowych.
Jakie są wady formatu WebP?
Firma Google zapewnia, że format WebP przyspiesza działanie sieci, a przy tym pozwala na zachowanie wysokiej jakości grafik. Dla właścicieli witryn i specjalistów SEO jest to więc doskonały sposób na wkupienie się w łaski algorytmów wyszukiwarki i poprawę szybkości ładowania strony.
Jednak z perspektywy użytkowników WebP to nie zawsze najlepsze rozwiązanie. Dlaczego? Otóż jest to jeden z najsłabszych formatów, jeśli chodzi o kompatybilność. Niektóre oprogramowania i systemy po prostu nie obsługują WebP, przez co użytkownicy mogą mieć problem na przykład z otwieraniem takich plików graficznych na swoich urządzeniach.
WebP – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest WebP. To nowoczesny format obrazów, rozwijany przez Google. Jego popularność stale rośnie, jednak jeszcze nie wyparł on znanego wszystkim formatu JPEG m.in. ze względu na problemy z kompatybilnością. W przyszłości może się to zmienić.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.