Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – współczynnik konwersji, czyli jedno z najważniejszych pojęć w marketingu internetowym.
Współczynnik konwersji – co to jest?
Konwersja to akcja wykonana przez użytkownika na stronie po kliknięciu reklamy lub linku organicznego. Może to być zakup, zapisanie się do newslettera, zarejestrowanie konta czy inna akcja w pewien sposób korzystna dla właściciela strony.
Współczynnik konwersji to natomiast wyrażany w procentach parametr, określający liczbę konwersji w stosunku do liczby kliknięć reklamy czy wejść na stronę. Jeśli stronę odwiedziło 10 000 użytkowników, a 600 dokonało zakupu, to współczynnik konwersji wynosi 6%.
Jaki jest dobry współczynnik konwersji?
Średni współczynnik konwersji wynosi 2-5%. Tylko nieliczni osiągają konwersję na poziomie 10%, co uznaje się za wynik bardzo wysoki. Wiele jednak zależy od branży. W e-commerce zazwyczaj konwersja jest na nieco wyższym poziomie.
Jak poprawić współczynnik konwersji?
Aby zwiększyć współczynnik konwersji, trzeba zrobić wszystko, aby zachęcić użytkownika do wykonania akcji. Ważna jest optymalizacja pod kątem UX, przyciski Call To Action, czyli wzywające do działania, język korzyści, przyciągające uwagę treści i elementy graficzne.
Wiele zależy od rodzaju konwersji oraz charakteru serwisu internetowego. W sklepie internetowym trzeba skupić się na nieco innych działaniach niż na stronie zachęcającej np. do zapisania się na kurs online.
Współczynnik konwersji – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest i jak obliczyć współczynnik konwersji. W sklepach internetowych konwersja jest głównym źródłem zysku, dlatego w branży e-commerce szczególnie ważne jest dążenie do jak najwyższego wyniku.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.