Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – współczynnik odrzuceń, czyli parametr informujący o tym, jak użytkownicy zachowują się na stronie.
Co to jest współczynnik odrzuceń?
Współczynnik odrzuceń (bounce rate) to stosunek liczby sesji odrzuconych do liczby wszystkich wizyt, wyrażany w procentach. Odrzuceniem nazywamy opuszczenie strony bez wykonania żadnej akcji.
Jeśli na stronę weszło 100 użytkowników, a 50 z nich opuściło ją bez wykonania akcji, czyli bez wysłania kolejnego żądania do serwera, to współczynnik odrzuceń wynosi 50%.
Wysoki współczynnik odrzuceń – przyczyny
Trzeba pamiętać, że współczynnik odrzuceń nie zawsze powinien być odbierany negatywnie. W niektórych przypadkach wysoki bounce rate jest zupełnie normalny. Przykładem są strony typu one page oraz landing page, których celem jest zachęcanie do wykonania telefonu. W takiej sytuacji użytkownik może odwiedzić witrynę, zainteresować się jej treścią i wykonać telefon, jednak jego wizyta będzie podbijała współczynnik odrzuceń, ponieważ nie wykona on na stronie żadnej akcji.
Jeśli jednak strona z założenia ma zachęcać do interakcji, wówczas wysoki bounce rate jest kwestią negatywną. Przyczyną może być źle skonstruowana strona, nieatrakcyjny wygląd, nieintuicyjna nawigacja, zbyt długi czas ładowania zawartości czy źle dobrane słowa kluczowe (przyciągające nieodpowiednich użytkowników).
Współczynnik odrzuceń a SEO
Wysoki współczynnik odrzuceń nie wygląda dobrze w oczach wyszukiwarki Google. Świadczy on o tym, że strona nie spełnia oczekiwań użytkowników. Z tego względu w przypadku wysokiej wartości może dojść do obniżenia pozycji takiej strony, co sprawia, że będzie miał przełożenie na pozycjonowanie.
Współczynnik odrzuceń – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest współczynnik odrzuceń. Wyjaśniliśmy, na czym polega odrzucenie i dlaczego nie zawsze jest to zjawisko negatywne.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.