Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – wynik jakości, czyli zagadnienie odnoszące się do kampanii PPC.
Wynik jakości – definicja
Wynik jakości to parametr określający jakość reklamy i strony docelowej w odniesieniu do danego słowa kluczowego. Wyrażany jest w skali od 1 do 10 – im wyższe wyniki, tym bardziej reklama i strona docelowa są użyteczne dla internauty wpisującego w wyszukiwarkę dane słowo kluczowe.
Wysoki wynik jakości zwykle wiąże się z lepszą pozycją reklamy oraz niższym kosztem za kliknięcie (CPC), dlatego warto dążyć do możliwie najwyższej wartości.
Co wpływa na wynik jakości reklamy?
Na wynik jakości reklamy wpływają trzy główne czynniki:
- jakość i dopasowanie reklamy – czy treść reklamy jest wartościowa i trafna w stosunku do słowa kluczowego,
- jakość i dopasowanie strony docelowej – czy treść na stronie docelowej jest wartościowa i zgodną z treścią reklamy,
- przewidywany współczynnik klikalności – prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie reklamę po wyświetleniu.
Wynik jakości – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest i co wpływa na wynik jakości reklamy w kampaniach Google Ads. Wysoka wartość pozwala nie tylko obniżyć stawkę za kliknięcie, ale również wyświetlać reklamę na lepszej pozycji.
SEO na luzie
Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.
Bezpłatna oferta
Społeczność
SEO Samodzielni
Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.