Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – wynik jakości, czyli zagadnienie odnoszące się do kampanii PPC.
Wynik jakości – definicja
Wynik jakości to parametr określający jakość reklamy i strony docelowej w odniesieniu do danego słowa kluczowego. Wyrażany jest w skali od 1 do 10 – im wyższe wyniki, tym bardziej reklama i strona docelowa są użyteczne dla internauty wpisującego w wyszukiwarkę dane słowo kluczowe.
Wysoki wynik jakości zwykle wiąże się z lepszą pozycją reklamy oraz niższym kosztem za kliknięcie (CPC), dlatego warto dążyć do możliwie najwyższej wartości.
Co wpływa na wynik jakości reklamy?
Na wynik jakości reklamy wpływają trzy główne czynniki:
- jakość i dopasowanie reklamy – czy treść reklamy jest wartościowa i trafna w stosunku do słowa kluczowego,
- jakość i dopasowanie strony docelowej – czy treść na stronie docelowej jest wartościowa i zgodną z treścią reklamy,
- przewidywany współczynnik klikalności – prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie reklamę po wyświetleniu.
Wynik jakości – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest i co wpływa na wynik jakości reklamy w kampaniach Google Ads. Wysoka wartość pozwala nie tylko obniżyć stawkę za kliknięcie, ale również wyświetlać reklamę na lepszej pozycji.