Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Wynik jakości

Wynik jakości

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – wynik jakości, czyli zagadnienie odnoszące się do kampanii PPC.

Wynik jakości – definicja

Wynik jakości to parametr określający jakość reklamy i strony docelowej w odniesieniu do danego słowa kluczowego. Wyrażany jest w skali od 1 do 10 – im wyższe wyniki, tym bardziej reklama i strona docelowa są użyteczne dla internauty wpisującego w wyszukiwarkę dane słowo kluczowe.

Wysoki wynik jakości zwykle wiąże się z lepszą pozycją reklamy oraz niższym kosztem za kliknięcie (CPC), dlatego warto dążyć do możliwie najwyższej wartości.

Co wpływa na wynik jakości reklamy?

Na wynik jakości reklamy wpływają trzy główne czynniki:

  • jakość i dopasowanie reklamy – czy treść reklamy jest wartościowa i trafna w stosunku do słowa kluczowego,
  • jakość i dopasowanie strony docelowej – czy treść na stronie docelowej jest wartościowa i zgodną z treścią reklamy,
  • przewidywany współczynnik klikalności – prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie reklamę po wyświetleniu.

Wynik jakości – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest i co wpływa na wynik jakości reklamy w kampaniach Google Ads. Wysoka wartość pozwala nie tylko obniżyć stawkę za kliknięcie, ale również wyświetlać reklamę na lepszej pozycji.

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

Bądź pierwszą osobą, która (d)oceni treść.

5 / 5

Liczba ocen: 0

Twoja ocena: