Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Wynik jakości

Wynik jakości

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – wynik jakości, czyli zagadnienie odnoszące się do kampanii PPC.

Wynik jakości – definicja

Wynik jakości to parametr określający jakość reklamy i strony docelowej w odniesieniu do danego słowa kluczowego. Wyrażany jest w skali od 1 do 10 – im wyższe wyniki, tym bardziej reklama i strona docelowa są użyteczne dla internauty wpisującego w wyszukiwarkę dane słowo kluczowe.

Wysoki wynik jakości zwykle wiąże się z lepszą pozycją reklamy oraz niższym kosztem za kliknięcie (CPC), dlatego warto dążyć do możliwie najwyższej wartości.

Co wpływa na wynik jakości reklamy?

Na wynik jakości reklamy wpływają trzy główne czynniki:

  • jakość i dopasowanie reklamy – czy treść reklamy jest wartościowa i trafna w stosunku do słowa kluczowego,
  • jakość i dopasowanie strony docelowej – czy treść na stronie docelowej jest wartościowa i zgodną z treścią reklamy,
  • przewidywany współczynnik klikalności – prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie reklamę po wyświetleniu.

Wynik jakości – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest i co wpływa na wynik jakości reklamy w kampaniach Google Ads. Wysoka wartość pozwala nie tylko obniżyć stawkę za kliknięcie, ale również wyświetlać reklamę na lepszej pozycji.

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 01-04-2024
Eksploracja kohort w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 26-02-2024
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 29-01-2024
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO blog