Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – XML, czyli jeden z najpopularniejszych formatów do przechowywania i transferowania danych w sieci.
Co to jest XML?
XML (Extensible Markup Language) to rozszerzalny, elastyczny język znaczników, wykorzystywany do przechowywania i prezentowania informacji. Dane w formacie tekstowym XML są czytelne i łatwe do zrozumienia zarówno dla ludzi, jak i dla maszyn (np. robotów wyszukiwarki).
Pliki XML mogą być bez problemu przekazywane pomiędzy różnymi systemami i platformami, a ze względu na swoją elastyczną i uniwersalną strukturę także odczytywane przez różne narzędzia i programy.
Przykłady wykorzystania formatu XML
Przykładów wykorzystania języka XML nie trzeba szukać daleko. Format pojawia się m.in. w branży SEO i e-commerce.
Mapa witryny
Mapa witryny to plik zawierający listę adresów URL domeny, które powinny zostać zeskanowane przez roboty Google, a następnie dodane do indeksu. Dzięki mapie boty wyszukiwarki nie mają problemu z przeskanowaniem najważniejszych podstron, co ma znaczenie zwłaszcza w przypadku bardzo rozbudowanych serwisów.
Mapa witryny najczęściej zapisywana jest właśnie w formacie XML (sitemap.xml).
Feed produktowy
Feed produktowy wykorzystywany jest w porównywarkach cenowych, systemach reklamowych oraz innych platformach i usługach związanych z e-commerce. To plik zawierający najważniejsze informacje o produktach w sklepie internetowym. Najczęściej zapisywany jest w formacie XML.
XML – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest XML. To jeden z najczęściej stosowanych formatów zapisu ustrukturyzowanych informacji. W obszarze SEO i e-commerce wykorzystuje się go m.in. w pliku produktowym oraz w pliku sitemap.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.