Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / YMYL

YMYL

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – YMYL. To rodzaj stron internetowych, na których jakość Google zwraca szczególną uwagę. Dlaczego?

Co to jest YMYL?

YMYL (ang. Your Money or Your Life) to strony internetowe, zawierające treść, która może wpłynąć na życie lub samopoczucie użytkownika. Mowa tu między innymi o witrynach poruszających tematy związane ze zdrowiem, finansami, inwestycjami i prawem. Treści poruszające takie tematy mogą wpłynąć więc na szczęście, zdrowie, komfort, dochody i przyszłość.

Z tego względu strony YMYL są szczególnie dokładnie analizowane pod kątem zawartości. Wyszukiwarka Google sprawdza, czy treści są wiarygodne, pisane przez eksperta w danej branży i po prostu wartościowe dla odbiorcy.

Jak prowadzić strony YMYL?

Jeśli jesteś właścicielem strony typu YMYL, powinieneś prowadzić ją zgodnie z EAT. Jest to kryterium wdrożone przez firmę Google. Na jego podstawie wyszukiwarka ocenia wiarygodność i autorytet contentu.

Dokładne wytyczne dotyczące prowadzenia stron YMYL można znaleźć w stworzonym przez Google, obszernym dokumencie o nazwie Search Quality Evaluator Guidelines.

Ogólne zasady prowadzenia strony YMYL:

  • Twórz wartościowy i rzetelny content.
  • Podawaj wiarygodne źródła.
  • Dbaj o zadowolenie czytelnika.
  • Przedstaw osobę odpowiedzialną za przygotowanie tekstu.
  • Zdobywaj linki z wiarygodnych witryn.

YMYL – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym są strony YMYL. Ich treść może wpłynąć na życie użytkownika (zarówno pozytywnie, jak i negatywnie), dlatego content powinien być dobrze przemyślany. Strony YMYL są sprawdzane przez Google pod kątem kryterium EAT. Jeśli nie będą do niego dopasowane, to może na tym ucierpieć pozycjonowanie.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Biblioteka raportów i kolekcje w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 11-09-2023
Biblioteka raportów i kolekcje w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Content gap – sposób na nowe treści
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 28-08-2023
Content gap – sposób na nowe treści - SEO blog
SEO Samodzielni
Raporty standardowe w Google Analytics 4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 14-08-2023
Raporty standardowe w Google Analytics 4 - SEO blog