Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Zero-click

Zero-click

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Zero-click, czyli rodzaj wyników wyszukiwania w Google.

Zero-click – co to jest?

Zero-click to wyniki wyszukiwań w Google SERP, które dostarczają użytkownikowi potrzebne informacje bez konieczności wchodzenia na stronę internetową. To oznacza, że internauta znajduje odpowiedź na pytanie już na poziomie SERP-ów, dlatego nie opuszcza strony Google.

Wyszukiwarka nieustannie rozwija i ulepsza wyniki Zero-click, ponieważ z perspektywy użytkownika jest to bardzo korzystne i atrakcyjne rozwiązanie. Niestety dla właścicieli serwisów stanowi spory problem. Dlaczego?

Jeśli internauta znajdzie interesujące go informacje już na poziomie strony SERP, nie będzie musiał klikać linku i wchodzić na stronę, przez co niestety obniży się współczynnik ruchu.

Przykłady wyników wyszukiwania typu Zero-click

Wyniki Zero-click mogą występować w wyszukiwarce Google w różnej postaci. Oto kilka przykładów:

  • Featured Snippets – polecane fragmenty treści na stronie, które odpowiadają na pytanie użytkownika. Mogą mieć formę paragrafu, tabeli, listy;

    zero-click - Featured Snippets

  • Mapy – wyświetlają się m.in. w odpowiedzi na zapytanie o odległość od lokalizacji A do lokalizacji B;

    zero-click - mapy

  • Graf wiedzy – Google wyświetla informacje na temat ludzi, miejsc oraz wydarzeń w formie boxu czy karuzeli.

    zero-click - graf wiedzy

Zero-click – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym są wyszukiwania typu Zero-click. Wyszukiwarka Google nieustannie pracuje nad tym, aby poprawiać doświadczenia użytkownika. Wyniki, które dostarczają internautom informacje bez wchodzenia na stronę, to pokłosie tej inicjatywy.

Niestety z perspektywy właścicieli stron nie wygląda to tak kolorowo. Warto pomyśleć o tym przy optymalizacji i wdrożyć m.in. dane strukturalne, a także zadbać o optymalizację obrazów oraz merytoryczne treści.

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 01-04-2024
Eksploracja kohort w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 26-02-2024
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 29-01-2024
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO blog