Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Blog i aktualności / Dlaczego lepiej inwestować w pozycjonowanie niż reklamę płatną?

24-09-2019

Dlaczego lepiej inwestować w pozycjonowanie niż reklamę płatną?

Czy wiesz, że największy udział w sprzedaży internetowej mają wypozycjonowane wyniki organiczne? To jednak nie jedyny powód, dla którego pozycjonowanie przynosi więcej korzyści niż reklamy płatne. Podczas gdy te drugie często są blokowane przez wtyczki do przeglądarek, organiczne wyniki widzi każdy. I dalej: organiczne wyniki wzbudzają w internautach więcej zaufania. Poznaj wszystkie powody, dla których warto inwestować w pozycjonowanie!

Dlaczego lepiej inwestować w pozycjonowanie niż reklamę płatną? - SEO blog

Czy wiesz, że największy udział w sprzedaży internetowej mają wypozycjonowane wyniki organiczne? To jednak nie jedyny powód, dla którego pozycjonowanie przynosi więcej korzyści niż reklamy płatne. Podczas gdy te drugie często są blokowane przez wtyczki do przeglądarek, organiczne wyniki widzi każdy. I dalej: organiczne wyniki wzbudzają w internautach więcej zaufania. Poznaj wszystkie powody, dla których warto inwestować w pozycjonowanie!

Pozycjonowanie generuje aż 21,8% sprzedaży online!

Jak promować sklep internetowy?

Z zaprezentowanego wyżej wykresu wynika, że największy udział w sprzedaży internetowej mają wyniki organiczne – stanowią aż 21,8%. Płatna reklama plasuje się na drugim miejscu, osiągając 19,9%. Jeśli stoisz przed wyborem drogi promowania sklepu, lepiej zrobisz, decydując się pozycjonowanie. To właśnie ono bezpośrednio przekłada się na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Wykres został stworzony na podstawie danych z 2016 roku opublikowanych w raporcie firmy Custora. Dotyczy części rynku amerykańskiego, ponieważ w Polsce jeszcze się takich badań nie prowadzi.

Sprzedaż internetowa w okresie świątecznym – pozycjonowanie czy reklama płatna?

Sprzedaż w okresie świątecznym

Pozycjonowanie wygrywa z płatną reklamą przede wszystkim w okresie świątecznym. Nowych klientów jest wówczas mniej niż w pozostałej części roku. Rentowność sprzedaży online spada aż o 13% w przypadku reklamy płatnej, o 12% w przypadku reklamy typu display i tylko o 8% w przypadku organicznych wyników wyszukiwania.

Pozycjonowanie i reklama płatna a programy blokujące reklamy (np. AdBlock)

Jak wynika z raportu OnAudience.com, Polska jest liderem wśród krajów blokujących reklamy w przeglądarkach. W 2017 roku programów do blokowania używało aż 46% internautów! W 2016 roku było ich nieco mniej, choć nadal wiele – 42%. Tendencja wzrostowa sprawia, że z roku na rok korzystanie z reklamy płatnej przynosi coraz mniejsze efekty.

Ten sam raport wykazuje, że w 2017 roku wartość reklamy displayowej osiągnęła 100 mld dolarów w skali światowej i 485 mln dolarów w skali polskiej. Z uwagi na korzystanie z programów blokujących Polacy stracili na reklamie aż 409 mln dolarów.

80% użytkowników pomija płatne wyniki

W artykule pt. SEO vs Google Ads – zobacz, co daje więcej wejść na stronę przytoczyliśmy badania, z których wynika, że niemal 80% internautów pomija wyniki płatne, ponieważ im nie ufa. Zamiast nich wybiera wyniki organiczne, pojawiające się na górze pierwszej strony wyszukiwarki dzięki pozycjonowaniu. To sprawia, że pozycjonowanie okazuje się 5,66 raza skuteczniejsze od płatnych reklam.

Co jeszcze warto wiedzieć? Chociażby to, że w ubiegłym roku organiczne wyniki wyszukiwania dały aż 51% przejść na stronę. Reklamy płatne zostały daleko w tyle, osiągając jedynie 10%. Pozostałe procenty rozłożyły się pomiędzy przejścia z mediów społecznościowych, for internetowych czy artykułów sponsorowanych, bezpośrednie wejścia na stronę itd.

Wyniki organiczne a wejścia na stronę

91,5% internautów klika pozycje ukazane na pierwszej stronie Google

W pozycjonowanie warto inwestować również dlatego, że aż 91,5% osób poszukujących treści w wyszukiwarce wybiera pozycje ukazane na pierwszej stronie. Na drugą i kolejne zagląda niewielu internautów – 8,5%.

Jako firma pozycjonująca pomożemy Ci dobrać frazy, dzięki którym potencjalni klienci bez trudu znajdą Twoją firmę. W zależności od konkurencyjności fraz będziesz się piął w górę w odmiennym tempie. Pozycjonowanie bowiem to proces długofalowy – wzrost pozycji odnotujesz szybko, jednak początkowo nie przełoży się na sprzedaż. Aby awansować z czterdziestej strony wyników wyszukiwania bądź w ogóle się w nich pojawić, potrzeba czasu. Za to kiedy znajdziesz się w top 10 wyników wyszukiwania, odczujesz skutki pozycjonowania dzięki zwiększonej sprzedaży.

Liczba fraz zarobkowych a cena

Musisz być świadomy, że wykupując reklamy płatne, wybierasz zaledwie kilka fraz, na które Twoja strona pojawi się na pierwszej stronie wyszukiwarki wśród linków sponsorowanych. Kiedy skończysz płacić, Twoja strona momentalnie zniknie z zajmowanej pozycji.

Pozycjonowanie nie zagwarantuje Ci stabilnej pozycji w top 10 – to zależy od działań konkurencji, zmian algorytmów Google i innych czynników. Jednak stosując uczciwe pozycjonowanie, zgodne z wytycznymi Google, zauważysz, że Twoje wyniki wahają się o maksymalnie kilka pozycji. W Top Online wykorzystujemy wyłącznie uczciwe sposoby pozycjonowania! Zwiększamy sprzedaż naszych klientów, bez narażania ich na kary od Google.

Jeśli chcesz dowiedzieć się o pozycjonowaniu i jego korzyściach więcej, przeczytaj artykuł pt. SEO vs Google Ads - co daje więcej ruchu?. Znajdziesz w nim kolejne argumenty przemawiające na korzyść pozycjonowania względem reklamy płatnej.

Podejmij słuszną, świadomą decyzję i zwiększ swoją sprzedaż dzięki pozycjonowaniu w Top Online!


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

Przeczytaj również: