SEO vs Google Ads – zobacz, co daje więcej wejść na stronę [wyniki badań]

Pozycjonowanie
SEO vs Google Ads – zobacz, co daje więcej wejść na stronę [wyniki badań]

22 lipca 2019


Pozycjonowanie w liczbach – 2019 rok

Zwiększanie ruchu na stronie można osiągać na różne sposoby. Jeżeli na początek chcesz wypróbować tylko jedną metodę, zastanów się nad SEO, dzięki któremu Twoja strona zyska większą widoczność w Google długofalowo. Co to oznacza? Dzięki sukcesywnemu pozycjonowaniu Twoja strona będzie pojawiać się coraz wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania, to zaś sprawi, że zauważy ją więcej potencjalnych klientów. Jeżeli klikną link prowadzący do Twojej strony, nie zapłacisz za to. Przeciwnie jest w przypadku Google Ads.

SEO w liczbach – 2019 rok:

  • 39% globalnego ruchu e-commerce pochodzi z wyszukiwania słów kluczowych w wyszukiwarkach. A ponieważ wyszukiwarkę Google wybiera ok. 79% użytkowników, warto dbać o widoczność w niej,
  • niemal 80% użytkowników pomija płatne wyniki, kierując się do organicznych. Te drugie wzbudzają w nich większe zaufanie i właśnie tam spodziewają się znaleźć odpowiedź na swoje zapytanie. To daje przewagę SEO nad Google Adspozycjonowanie jest aż 5,66 raza skuteczniejsze niż płatne reklamy,
  • aż 58% wyszukań pochodzi z urządzeń mobilnych, co sprawia, że optymalizacja strony pod te urządzenia jest bardzo ważna. Poprawność indeksowania strony na urządzeniach mobilnych sprawdzisz w bezpłatnym narzędziu Google Search Console. W razie potrzeby pomożemy Ci w zrozumieniu ukazanych tam danych,
  • 97% stron ukazanych na pierwszej stronie organicznych wyników wyszukiwania ma co najmniej jedną grafikę w treści. Czy wiesz, że obrazy też wymagają przygotowania SEO?
  • 46% wszystkich wyszukań w Google stanowią wyszukania lokalne. Z tego powodu przy pozycjonowaniu wykorzystuje się słowa kluczowe z długiego ogona, np. z nazwą miejscowości, w której działa Twoja firma.

Użyte powyżej dane zostały opublikowane na stronie seotribunal.com.

Dlaczego warto wykorzystywać SEO i zajmować wysoką pozycję w Google?

Jeśli po zapoznaniu się z powyższymi danymi wciąż nie jesteś pewny, czy rzeczywiście warto wybrać pozycjonowanie zamiast kampanii Google Ads, przekonać powinien Cię fakt, że w poprzednim roku ponad 51% przejść na stronę z wyników Google dotyczyły właśnie wyników organicznych. Uwaga: pozostałe 49% wcale nie należy tylko do reklam! Mieszczą się tam również bezpośrednie wejścia na stronę czy linki umieszczone w innych artykułach i mediach społecznościowych. W rzeczywistości ruch z płatnych reklam zajmuje jedynie 10% całego ruchu (źródło: BrightEdge).

Ale znaczenie ma nie tylko fakt widoczności w organicznych wynikach Google. Jeśli Twoja strona pojawia się na czterdziestej czy nawet dziesiątej stronie, mało kto ją dostrzeże – zazwyczaj użytkownicy nie szukają odpowiedzi na pytania tak daleko. Kiedy korzystają z komputerów stacjonarnie, wybierają pierwszą pozycję w Google aż w 34,36% przypadków. W całokształcie wyniki ukazane na pierwszej stronie wyszukiwarki Google są wybierane w 91,5% przypadków (źródło: Chitika). Z tego powodu będziemy pracować nad pojawieniem się Twojej witryny na pierwszej stronie wyszukiwarki i uzyskaniem jak najwyższej pozycji. Pamiętaj jednak, że to proces długofalowy, więc konieczna jest cierpliwość.

Procenty Wartość SEO
39% tyle ruchu e-commerce pochodzi z wyszukiwania słów kluczowych w wyszukiwarkach
80% niemal tylu użytkowników pomija płatne wyniki na rzecz organicznych
58% tylu użytkowników poszukuje informacji poprzez urządzenia mobilne
79% tyle osób wybiera wyszukiwarkę Google
97% tyle stron pokazujących się na pierwszej stronie wyników Google zawiera obrazki
46% tyle zajmują wyszukania lokalne na tle wszystkich wyszukań
51% tyle przejść na stronę generują wyniki organiczne
10% tyle przejść na stronę generują płatne reklamy, w tym Google Ads
34,36% tylu użytkowników korzystająch z wyszukiwarki Google stacjonarnie klika pierwszy link
91,50% tylu użytkowników wybiera pozycje ukazane na pierwszej stronie Google
50% tyle wyszukań liczy co najmniej cztery słowa kluczowe

Co o pozycjonowaniu mówią firmy korzystające z SEO?

Z badania State of Inbound 2018 wynika, iż aż 66% właścicieli biznesowych wykorzystuje pozycjonowanie jako główną strategię marketingową. Ponieważ 50% wyszukań liczy cztery słowa kluczowe lub więcej – tak wynika z badań przeprowadzonych przez WorldStream – ich właściwy dobór staje się bardzo ważny. Możesz je ustalić sam, ale możesz też powierzyć zadanie firmie pozycjonującej. My wskażemy Ci nie tylko słowa kluczowe, na które Twoja strona powinna pojawiać się w wynikach wyszukiwania Google, ale także ich potencjały. Warto wykorzystać m.in. potencjał lokalnych słów kluczowych.

Co to dla Ciebie oznacza? Przykładowo podczas poprawiania treści na stronie zgodnie z przekazanymi przez nas wskazówkami SEO będziesz częściej używać mniej konkurencyjnych fraz typu "słowa kluczowe + miasto", rzadziej zaś krótkiej frazy, która ma dużą konkurencję. W ich doborze oczywiście Ci pomożemy. Wesprzemy Cię również podczas wdrażania zmian. Skontaktuj się z nami!