Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Blog i aktualności / Jak zoptymalizować sklep internetowy? Cz. 1

07-05-2018

Jak zoptymalizować sklep internetowy? Cz. 1

Czasy, w których pozycjonowanie polegało przede wszystkim na dodawaniu linków dawno minęły. Teraz, by strona osiągała dobre pozycje w wynikach wyszukiwania, konieczne jest zoptymalizowanie jej elementów tak, by była "przyjazna" dla wyszukiwarek. Podpowiemy, co zmienić, by sklep internetowy zyskał większy ruch, a użytkownicy łatwiej i częściej trafiali na jego stronę.

Jak zoptymalizować sklep internetowy? Cz. 1 - SEO blog

Czasy, w których pozycjonowanie polegało przede wszystkim na dodawaniu linków dawno minęły. Teraz, by strona osiągała dobre pozycje w wynikach wyszukiwania, konieczne jest zoptymalizowanie jej elementów tak, by była "przyjazna" dla wyszukiwarek. Podpowiemy, co zmienić, by sklep internetowy zyskał większy ruch, a użytkownicy łatwiej i częściej trafiali na jego stronę.

Zakładki odpowiadające frazom i ofercie

Przejrzysty podział produktów pozwala użytkownikom łatwo odnaleźć to, czego szukają, ale takie przemyślane rozwiązania doceniają nie tylko internauci, ale także roboty wyszukiwarki Google.

Warto dokładnie przyjrzeć się oferowanym produktom i przygotować drzewo kategorii. Jakie kategorie produktów można wyróżnić? Które z nich posiadają podkategorie? Najlepiej odpowiedzieć na te pytania i rozpisać schemat. Jest to szczególnie ważne w sytuacji, gdy sklep oferuje wiele różnych produktów.

Jeżeli sklep jest pozycjonowany na frazę koszule damskie, warto żeby na stronie sklepu znalazła się odpowiadająca frazie podstrona Koszule damskie. W kategorii powinny się znajdować adekwatne produkty. Jeśli w sklepie są sprzedawane również innego rodzaju koszule, można stworzyć kategorię Koszule, a w niej wyróżnić podkategorie np. takie jak Koszule damskie, Koszule męskie, Koszule unisex.

Adresy URL

Najlepiej, żeby adresy URL odzwierciedlały zawartość danej podstrony. Należy unikać adresów typu www.nazwasklepu.pl/849234h3221342. Po adresie strony głównej najlepiej dodać nazwę danej kategorii lub wyrażenia związane z frazami kluczowymi, czyli np. www.nazwasklepu.pl/koszule-damskie

Gdy zmieniamy adres URL na bardziej przyjazny dla użytkowników i robotów wyszukiwarki, należy pamiętać o ustawieniu przekierowania 301 ze starego adresu na nowy.

tworzenie tekstów na stronę www

Nazwy produktów i kategorii

Jeżeli sprzedajemy koszule damskie, to zamiast w nazwach produktów podawać jedynie konkretny modelu koszuli, np. Laura czy Claire, znacznie lepiej będzie zawrzeć w nazwie produktu informację o kategorii produktu, czyli np. Koszula damska Laura, Koszula damska Claire.

Nie ma sensu używać bardzo ogólnych nazw kategorii, np. Produkty, gdy oferujemy produkty określonego rodzaju. Jeśli prowadzimy sklep z koszulami, lepiej nazwać kategorię Koszule albo dodać jeszcze jakieś określenie, związane z charakterem asortymentu, np. Eleganckie koszule, Koszule biznesowe, Koszule w kratę. Podsumowując: wybierajmy konkretne nazwy kategorii, najlepiej związane z frazami kluczowymi, na które pozycjonujemy stronę.

Wartościowe teksty

Content is king – mawiają. W przypadku optymalizacji i pozycjonowania stron publikowane treści mają niebagatelne znaczenie. Wyszukiwarki premiują witryny bogate w wartościowe teksty, a Google zaleca, by na każdej podstronie serwisu znalazło się ok. 300 słów. W przypadku niektórych podstron (np. Kontakt) nie ma sensu na siłę tworzyć treści, jednak zdecydowanie warto umieścić w sklepie internetowym ciekawy tekst na stronie głównej, opisy poszczególnych kategorii, podkategorii, produktów, a także w innych zakładkach, np. O nas.

Nawet jeśli produkty są do siebie podobne, warto opisać je innymi słowami. Duplikacja treści ma negatywny wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania zajmowane przez witrynę, dlatego najlepiej zadbać o to, by każdy oferowany produkt miał inny opis.

Stosowanie fraz kluczowych

Teksty na stronie sklepu warto nasycić frazami kluczowymi, tematycznie powiązanymi np. z kategorią danego produktu. Na podstronie dotyczacej koszul nie ma sensu pisać o sukienkach, nawet jeśli znajdują się one w ofercie sklepu, za to warto opublikować tekst o koszulach, używając adekwatnych fraz kluczowych.

Optymalne zagęszczenie danej frazy kluczowej to 3-7%. Najlepiej umieścić daną frazę kluczową w tekście kilkakrotnie i napisać długi tekst, by zagęszczenie fraz nie było zbyt duże. Frazy kluczowe w treści warto pogrubić, ponieważ pogrubienie to dla robotów wyszukiwarek wskazówka, że to treść ważniejsza od tej, która nie została wyróżniona.

prowadzenie bloga

Blog z ciekawymi wpisami

By strona sklepu zawierała odpowiednią ilość wartościowych tekstów, warto prowadzić bloga i publikować na nim wpisy związane tematycznie z ofertą, które zaciekawią potencjalnych klientów. Blog może mieć charakter poradnikowy, zawierać odpowiedzi na pytania użytkowników, informacje o najczęściej poszukiwanych produktach. Warto, by wpisy odpowiadały aktualnym wyszukiwaniom – np. były związane z porą roku, nowościami w ofercie, dostępnymi promocjami czy rabatami.

Tak, jak w przypadku innych tekstów, wpisy na blogu powinny zawierać frazy kluczowe i wyrażenia z nimi związane – wtedy pozycjonowanie będzie jeszcze skuteczniejsze!


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

Przeczytaj również:

Pozycjonowanie
Jak wdrożyć schemę w Wordpressie i nie tylko – podstawy - SEO blog
Pozycjonowanie
Jaka wtyczka WordPress’a do pozycjonowania i dlaczego RankMath SEO? - SEO blog