Bikestar.pl

Zrankowane! ! Widoczność na 9519 fraz w TOP50 oraz 1632 w TOP10 .

Case study pozycjonowania sklepu bikestar.pl
Pozycjonowanie case study sklepu bikestar.pl

O marce

Bikestar.pl

Bikestar to sklep od motocyklistów dla motocyklistów – stworzony przez pasjonatów, oparty na doświadczeniu i żywej pasji do dwóch kółek. Znajdziesz tu wszystko, co potrzebne do bezpiecznej i przyjemnej jazdy – kaski, odzież motocyklową, opony oraz akcesoria. Zadbasz też o mechanikę – Bikestar ma szeroki wybór najlepszych części w bardzo dobrych cenach.

Sytuacja wyjściowa

Sytuację wyjściową sklepu Bikestar pod kątem SEO można zamknąć w dwóch słowach: niewykorzystany potencjał.

Trafiając do nas serwis nie był praktycznie wcale zoptymalizowany. Co prawda miał już wysokie pozycje w Google na niektóre frazy, ale był to tylko efekt „siły rozpędu” – czyli skali działalności strony, która pozwoliła jej przebić się na mniej popularne zapytania.

Poniższy wykres przedstawia widoczność sklepu od jego założenia do momentu rozpoczęcia współpracy:

Pozycjonowanie sklepu bikestar.pl - case study - początek współpracy

Do listopada 2022 roku strona była widoczna na 1092 słów kluczowych w TOP10 oraz 7187 fraz kluczowych w TOP50.

Cele i założenia współpracy

  • Kompleksowy audyt SEO.
  • Wdrożenie zmian w zakresie optymalizacji technicznej sklepu.
  • Zwiększenie widoczności sklepu poprzez dostosowanie i rozbudowę drzewa kategorii.
  • Zwiększenie pozycji na najważniejsze biznesowo słowa kluczowe sklepu.
  • Regularne tworzenie treści oraz przygotowywanie wytycznych do treści przygotowywanych przez klienta.

Przebieg współpracy

Audyt i dobór fraz

Współpracę z Bikestar zaczęliśmy od audytu SEO, który pozwolił nam przeanalizować dokładnie braki w optymalizacji, które widzieliśmy już wcześniej.

Jak się okazało, serwis nie miał żadnych błędów technicznych, a niedociągnięcia obejmowały tylko kwestie czysto optymalizacyjne. Nieuzupełnione title, description, nagłówki H1, nie przyjazne adresy URL – w zasadzie brakowało podstaw.

Nie było to jednak zaskoczenie, bo z góry wiedzieliśmy, że jak dotąd sklep nie miał nigdy przeprowadzonej jakiejkolwiek analizy słów kluczowych do pozycjonowania. Nikt więc nie mógł go też zgodnie z nią dostosować.

Kolejno sprawdziliśmy podpięcia i konfigurację Google Analytics i Google Search Console oraz przeanalizowaliśmy serwis w samych narzędziach. Pojawiło się tutaj kilka mniejszych błędów – przede wszystkim nieprawidłowa mapa strony i niezaindeksowane adresy URL.

Pierwsza optymalizacja

Zaraz po audycie zajęliśmy się przebadaniem i doborem słów kluczowych pod SEO dla prawie wszystkich kategorii na sklepie.

Następnie, zgodnie z doborem, przeszliśmy do wprowadzania zmian, a konkretnie do optymalizacji adresów URL, meta description i title. Od razu skonfigurowaliśmy też automatyczne meta tagi, które znacznie przyspieszyły optymalizację.

Serwis działa na platformie Shoper, więc na samym początku pozycjonowania zaproponowaliśmy także zmianę w szablonie sklepu, która pozwala edytować nagłówki H1. To bardzo ważne, bo domyślnie są one sprzężone z nazwami podstron, często zupełnie innymi niż główne frazy kluczowe, które powinny znaleźć się w nagłówkach.

Zgodnie ze analizą fraz przygotowaliśmy również listę najważniejszych słów kluczowych, które wybraliśmy do monitorowania i „maksowania” w pierwszej kolejności. Mówiąc inaczej, wyznaczyliśmy grupę fraz bardzo opłacalnych pod kątem sprzedaży i jednocześnie możliwych do względnie szybkiego wypozycjonowania do TOP3.

Efekty pierwszych optymalizacji pojawiły się już po paru tygodniach współpracy. My, po wdrożeniu podstaw zaczęliśmy z kolei realizować opisy kategorii oraz pozyskiwać linki – co robimy po dziś dzień.

Realizacja tekstów i dalsze optymalizacje

W realizacji treści dla sklepu Bikestar na początku kompletnie zrezygnowaliśmy z tworzenia wpisów blogowych kosztem opisów kategorii. Wszystko po to, by jak najszybciej zyskać widoczność na frazy sprzedażowe.

Opisy powstawały więc znacznie szybciej, a to przekładało się na kolejne wzrosty. W międzyczasie monitowaliśmy efekty.

Widząc jak Google reaguje na zmiany na poszczególnych frazach, dla pojedynczych podstron wprowadziliśmy jeszcze poprawki w optymalizacji. W międzyczasie wdrażaliśmy też na bieżąco poprawki związane z pojawiającymi alertami z Google Search Console.

Z Bikestar współpracujemy już od ponad roku. Do tej pory stosowaliśmy tutaj dość prostą strategię, ale jak widać, w połączeniu z systematycznością i dokładnością daje ona świetne efekty. Zdecydowanie była więc dobrym wyborem.

Na ten moment w realizacji skupiamy się dalej na opisywaniu kategorii produktowych. Po ich ukończeniu przejdziemy jednak do rozbudowy serwisu na bazie ukrytych kategorii. Tak, aby rozwijać widoczność sklepu na kolejne sprzedażowe frazy kluczowe i co za tym idzie, dalej zwiększać konwertujący ruch organiczny.

O opinię poprosiliśmy również właściciela sklepu, Pana Łukasza:

Współpraca z Top Online układa się świetnie. Kontakt jest bezproblemowy, co miesiąc dostajemy raporty z wykonanych zadań, a w razie jakichkolwiek wątpliwości Pan Kamil zawsze wyjaśnia nam wszystko prosto i zrozumiale, aż do skutku. O efektach może nie będę się rozpisywał, bo pewnie i tak moja opinia pojawi się gdzieś obok odpowiednich wykresów, ale tak, jestem bardzo zadowolony. Rzetelna i konkretna agencja. Polecam wszystkim, a zwłaszcza tym, którzy obawiają się firm od SEO :)
Łukasz Różański – właściciel sklepu Bikestar.pl

Top Online Bikestar

Co udało się wypracować?

Efekty współpracy

1. Widoczność po 15 miesiącach współpracy

Wzrost o 580 fraz kluczowych w TOP10 oraz 4858 słowa kluczowe w TOP50.

Wykres widoczności bikestar.pl

Dlaczego wykres spada?

Strona traci właśnie swoją wcześniejszą widoczność na frazy dotyczące konkretnych modeli motocykli, z których zrezygnowaliśmy rok temu, na etapie doboru słów kluczowych.

Nie jest to więc nic negatywnego – jest to wręcz zgodne z planem :)

Żeby nie było, dowodem na te słowa niech będzie to, że najważniejszy parametr dla firmy, czyli ruch organiczny ciągle rośnie.

2. Ruch organiczny

ruch organiczny bikestar

Porównując analogiczne okresy wrzesień 2023 - styczeń 2024 vs wrzesień 2022 - styczeń 2023 zanotowaliśmy wzrost ruchu o 33%.

Dokładnie jest to wzrost z 16 620 użytkowników na 22 106 użytkowników w badanych okresach.

Porównanie wcześniejszych danych jest niemożliwe ze względu na migrację pomiędzy wersjami narzędzia Google Analytics z Universal Analytics na Google Analytics 4 w 2023 roku.

3. Kliknięcia i wyświetlenia

kliknięcia bikestar

Porównując analogiczne okresy październik 2023 - styczeń 2024 vs październik 2022 - styczeń 2023 zanotowaliśmy wzrost o 63% wyświetleń z wyników organicznych (z 478 tys. na 780 tys.).

Więcej jest także kliknięć z Google – tutaj obserwujemy wzrost o 42% (z 9 590 na 13 700 kliknięć).

5. Pozycje na kluczowe frazy

Fraza kluczowa:
kamizelka motocyklowa
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 8

Fraza kluczowa:
sklep motocyklowy
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 13
Aktualna pozycja: 7

Fraza kluczowa:
kaski crossowe
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 22
Aktualna pozycja: 9

Fraza kluczowa:
manetki motocyklowe
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 43
Aktualna pozycja: 9

Fraza kluczowa:
spodnie cross
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 27
Aktualna pozycja: 8

Fraza kluczowa:
buty na choppera
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 17
Aktualna pozycja: 9

Fraza kluczowa:
bluzy Enduro
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 9
Aktualna pozycja: 4

Fraza kluczowa:
spodnie na cross
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 13
Aktualna pozycja: 8

Fraza kluczowa:
bluzy na crossa
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 15
Aktualna pozycja: 7

Fraza kluczowa:
buty motocyklowe chopper
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 23
Aktualna pozycja: 5

Fraza kluczowa:
zbroje na motor
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 45
Aktualna pozycja: 5

Fraza kluczowa:
kamizelki na motor
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 22
Aktualna pozycja: 5

Fraza kluczowa:
żarówki motocyklowe
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 13
Aktualna pozycja: 9

Fraza kluczowa:
sklep dla motocyklistów
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 22
Aktualna pozycja: 7

Fraza kluczowa:
skórzane spodnie motocyklowe
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 88
Aktualna pozycja: 7

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Case Study

Zobacz podobne
przykłady

fotoforma.pl

Case Study pozycjonowanie strony fotoforma.pl

TOP10: +9927 fraz
TOP50: +31502 fraz

Zobacz pełne Case Study

Cart-Art-Wedding.com.pl

Case Study pozycjonowanie strony cartartwedding.com.pl

TOP10: +919 fraz
TOP50: +4759 fraz

Zobacz pełne Case Study

foodbugs.pl

Case Study pozycjonowanie strony foodbugs.pl

TOP10: +89 fraz
TOP50: +609 fraz

Zobacz pełne Case Study