msled.pl

Zaświeciło!
+218 fraz w TOP10
i +1224 w TOP50 .

Case study pozycjonowania sklepu msled.pl
logo msled

O marce

MSLED.pl

Sklep internetowy MSLED dostarcza komponenty do tworzenia oszczędnego oświetlenia. Za marką tą stoi spółka MS Elektronik, która działa w tej branży już 22 lata. Ci ludzie wiedzą, co robią. Świadomi tego, jak kluczowe dla zdrowia i samopoczucia człowieka jest odpowiednie światło, nie stosują półśrodków. Poprzez technologię dostarczają bezkompromisową skuteczność świetlną, komfort i oszczędność, a Klienta traktują tak, jak sami chcieliby być traktowani. W dwóch słowach: pełen profesjonalizm.

Sytuacja wyjściowa

Na początku 2021 roku sklep MSLED był jeszcze młodym serwisem. Pan Marek (właściciel) stworzył nową stronę zaledwie rok wcześniej i dopiero zaczynał ją rozwijać. Testował ciągle popularność produktów i stale dostosowywał asortyment, co było ważne pod kątem projektowania struktury strony.

W momencie rozpoczęcia współpracy z Top Online w zakresie pozycjonowania sklep MSLED miał tylko 10 kategorii. Nie było też pewności co do tego, które produkty ostatecznie zostaną w sklepie, a które zostaną wycofane. Z jednej strony widzieliśmy więc duże możliwości rozwoju strony, ale z drugiej też ryzyko późniejszej konieczności usunięcia niepotrzebnych kategorii.

Wówczas sklep nie miał także bloga, mieliśmy więc bardzo niewielką ilość treści. Strona była po prostu bardzo mała i wymagała rozwoju. Od samego początku jasne było, że przy tak niskiej liczbie kategorii serwis po prostu nie ma szans na zbudowanie większej widoczności. Wiedzieliśmy jednak, co trzeba zrobić.

Poniższy wykres przedstawia wykres widoczności do momentu rozpoczęcia współpracy:

Pozycjonowanie sklepu msled.pl - case study - początek współpracy

Na początku współpracy strona posiadała 5 słów kluczowych w TOP 10 oraz 89 fraz kluczowych w TOP 50. Był to dopiero początek budowania jakiejkolwiek widoczności.

Cele i założenia współpracy

  • Ustalenie asortymentu i kategorii produktów, które pozostaną w sklepie.
  • Kontrolowanie zmian produktowych, aby uniknąć spadków widoczności.
  • Rozwój drzewa kategorii.
  • Rozwój opisów kategorii.
  • Zaplanowanie, uruchomienie i prowadzenie bloga.
  • Zorientowanie działań na najpopularniejsze produkty.

Przebieg współpracy

Początki i pierwsza optymalizacja

Mimo oczywistych braków w ilości kategorii na sklepie naszą współpracę rozpoczęliśmy od optymalizacji tego, co już było w serwisie, czyli podstawowych kategorii produktowych i ich opisów. Pan Marek zdecydował się na samodzielne tworzenie treści. Naszą rolą była więc pomoc w zakresie wyszukiwania i przygotowania fraz kluczowych oraz odpowiedniej struktury tekstów.

Z racji wcześniej wspomnianych zmian zachodzących w produktach w pierwszym okresie naszej współpracy i zgodnie z życzeniem Klienta nie rozbudowywaliśmy intensywnie drzewa kategorii, co przekładało się niestety na widoczność. Po dużym skoku po wprowadzeniu pierwszej optymalizacji nastała stagnacja, która trwała praktycznie do końca roku. Naszą odpowiedzią na pytanie “co możemy zrobić” był rozwój kategorii oraz bloga.

Czas na rozwój

W grudniu 2021 roku zaczęliśmy powoli tworzyć nowe kategorie, jednocześnie “sprzątając” te niepotrzebne i mocno rozwijając te najważniejsze dla sklepu. Początek 2022 roku to kolejne nowe kategorie, ale i uruchomienie bloga. Artykuły poruszają tematy lifestyle’owe i praktyczne - co wspiera pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki. Wzmacniają też linkowanie wewnętrzne. Na blogu do tej pory pojawiło się już kilkanaście tworzonych wspólnymi siłami wpisów. I ciągle powstają kolejne.

SEO JEST JAK BIEG NA DŁUGIM DYSTANSIE.
Z PRZESZKODAMI I METĄ, KTÓRA CIĄGLE ZMIENIA POŁOŻENIE.

Nie blog był jednak tutaj kluczowy. Sukcesywne rozwijanie drzewa kategorii zwiększyło ostatecznie ich ilość aż 17-krotnie (z 10 do aż 170), co przełożyło się na prawie dwukrotne zwiększenie widoczności w przeciągu 3 miesięcy. Co ważne, podczas rozbudowy kategorii kierowaliśmy się również tym, aby użytkownik mógł od razu znaleźć interesujący go produkt w odpowiednim miejscu. Dlatego duża część nowych kategorii opierała się na zróżnicowaniu produktów względem ich parametrów technicznych takich jak moc czy napięcie. Nie wszystkie frazy kluczowe związane z nowymi podstronami miały wysoki potencjał, jednak wiedzieliśmy, że dzięki tak naturalnej rozbudowie strony zmiany te wpłyną pozytywnie na cały serwis, a my będziemy też w stanie zagospodarować nisze, które według wiedzy i znajomości branży przez Pana Marka, powinny zadziałać. Bardziej sprecyzowane frazy, takie jak np. “zasilacz 24v dc 100w” czy “diody power led 3w”, zbierają bardziej świadomych klientów, którzy dzięki dotarciu do kategorii, a nie produktu, mają dodatkową możliwość na lepsze dobranie odpowiedniego koszyka zakupowego.

Sposób rozbudowy drzewa kategorii dobrze obrazuje ten obrazek:

rozbudowane drzewo kategorii msled

Wykorzystujemy tutaj każdy zakres potencjału, jednocześnie pomagając użytkownikowi trafić w odpowiednie miejsce.

Co ważne, ciągle szukaliśmy i szukamy kolejnych obszarów do rozbudowy serwisu. Dzięki temu już teraz wiemy, że zdecydowanie nie jest to jeszcze ukończony proces - będzie co robić :)

Warto wspomnieć też o tym, że rozwój struktury pobudził mocno indeksacje nowych podstron, dzięki czemu serwis cieszy się w tej kwestii sytuacją, o której wiele sklepów może tylko pomarzyć. Pojawiającą się widoczność na nowe frazy widzieliśmy tutaj zaledwie po kilku dniach od stworzenia nowej kategorii.

Podsumowując:

Kluczem do widoczności sklepu MSLED stała się rozbudowa drzewa kategorii, która musiała dojrzeć podczas naszej współpracy, razem z ustaleniem asortymentu. Dużo rozmów na temat kierunku, w którym ma pójść ten serwis, stopniowo zaczęło przekładać się na pojawianie się nowych kategorii. Te z kolei coraz mocniej zaczęły wpływać na pozyskiwanie coraz to większej widoczności.

W tej współpracy na sukces przeważyło wspólne i niestrudzone przepracowanie kilku miesięcy. Mądre podejście właściciela do sprawy, w sytuacji, gdy widoczność sklepu nie chciała od razu pójść do góry, zaowocowało. Teraz oczywiście działamy dalej, ale już i zbieramy plony naszej pracy, w postaci rosnącego z miesiąca na miesiąc ruchu organicznego na stronie.

Współpraca i kontakt z Panem Grzegorzem to pełen profesjonalizm. Na bieżąco otrzymujemy informacje na temat prowadzonych działań i ich efektów. Mam poczucie, że nasza firma ma dobrą i solidną opiekę, a jej pozycja w internecie systematycznie rośnie.
Marek Schmidt, właściciel msled.pl

Z tego miejsca chciałbym podziękować Panu Markowi przede wszystkim za zaufanie oraz żywe zaangażowanie we współpracę. Wypracowana dotychczas widoczność to nasz wspólny sukces, a coś nam podpowiada, że na pewno nie będzie on ostatni.
Grzegorz Słoka, Senior SEO Specialist, Opiekun SEO serwisu msled.pl

Top Online MSLED

Co udało się wypracować?

Efekty współpracy

1. Widoczność

+218 fraz kluczowych w TOP10 i +1224 w TOP50

widoczność sklepu msled.pl po 1,5 roku współpracy

2. Liczba użytkowników

Wzrost liczby użytkowników o 230% i ilości transakcji o 400%

liczba użytkowników na msled.pl

Na początku 2022 roku na stronę z wyników organicznych docierało około 300-350 użytkowników. Jak widać na wykresie liczba ta stale rośnie. We wrześniu po raz pierwszy udało się przekroczyć barierę tysiąca użytkowników. Porównując styczeń z wrześniem otrzymujemy wzrost ruchu o 230% oraz ilość transakcji o 400% (z 5 na 25).

3. Liczba kliknięć

Pięciokrotny wzrost liczby kliknięć i wyświetleń strony w wynikach organicznych

Na wykresie z Google Search Console widzimy dokładnie jak przebiegał wzrost kliknięć i wyświetleń, rosnąc w tym czasie kilkukrotnie.

wykres skuteczności z Google Search Console msled.pl

Jeszcze lepiej widać to porównując ostatnie trzy miesiące z tymi samymi miesiącami rok temu. Liczba wyświetleń i kliknięć wzrosła ponad pięciokrotnie!

wykres skuteczności z Google Search Console msled.pl

4. Pozycje na kluczowe frazy

Warto również wspomnieć o pozycjach w wyszukiwarce na konkretne frazy kluczowe, które w tej branży posiadają ogromną konkurencję ale także są bardzo często wyszukiwane przez użytkowników Google.

Fraza kluczowa:
Zasilacz stałonapięciowy
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 1

Fraza kluczowa:
Zasilacz stałoprądowy
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 19
Aktualna pozycja: 4

Fraza kluczowa:
Power led
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 4

Fraza kluczowa:
Zasilacze dali
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 4

Fraza kluczowa:
Ściemniacze dali
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 3

Fraza kluczowa:
Ściemniacz triakowy
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 4

Fraza kluczowa:
Moduły ledowe
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 8

Fraza kluczowa:
Taśma led 12v czy 24v
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 5

Fraza kluczowa:
Sterownik dali
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 6

Fraza kluczowa:
Kabel do led
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 7

Fraza kluczowa:
Diody cob
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 7

Fraza kluczowa:
Przewód 3 żyłowy
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 7

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta

Case Study

Zobacz podobne
przykłady

fotoforma.pl

Case Study pozycjonowanie strony fotoforma.pl

TOP10: +9927 fraz
TOP50: +31502 fraz

Zobacz pełne Case Study

sklepasmoto.pl

Case Study pozycjonowanie sklepu msled.pl

TOP10: +1408 fraz
TOP50: +6163 fraz

Zobacz pełne Case Study

imker.pl

Case Study pozycjonowanie strony imker.pl

TOP10: +203 fraz
TOP50: +728 fraz

Zobacz pełne Case Study