Cart-art-wedding.com.pl

Kliknęło ! Widoczność na 729 fraz w TOP10
i 5052 w TOP50 .

Case study pozycjonowania sklepu cart-art-wedding.com.pl
Pozycjonowanie case study sklepu cart-art-wedding.com.pl

O marce

Cart-Art-Wedding.com.pl

CART ART wedding to sklep internetowy oferujący zaproszenia i dodatki na każdą okazję. Wszystkie produkty wykonane są własnoręcznie, ze szczególnym skupieniem na szczegółach. To, co przede wszystkim wyróżnia CART ART, to niezwykła kreatywność przy tworzeniu projektów oraz partnerskie podejście do Klientów - każdy produkt tworzony jest pod indywidualne zamówienie.

Sytuacja wyjściowa

Moment, w którym rozpoczęliśmy pozycjonowanie, był dla strony cart-art-wedding.com.pl pod kątem widoczności momentem wzrostowym. Zdecydowanie nie były to jednak wyniki, których można by się spodziewać po sklepie tej wielkości (szczególnie tak prężnie działającym). Było tu mnóstwo niewykorzystanego potencjału, który czekał, aż ktoś go obudzi :)

Poniższy wykres przedstawia widoczność sklepu od jego założenia do momentu rozpoczęcia współpracy:

Pozycjonowanie sklepu cart-art-wedding.com.pl - case study - początek współpracy

Do września 2020 roku strona posiadała 149 słów kluczowych w TOP 10 oraz 2041 fraz kluczowych w TOP 50.

Cele i założenia współpracy

  • Kompleksowy audyt SEO, aby zdiagnozować mocne i słabe strony serwisu.
  • Wdrożenie zmian w zakresie optymalizacji technicznej sklepu.
  • Zwiększenie widoczności sklepu poprzez rozbudowę drzewa kategorii.
  • Wzrost pozycji na kluczowych frazach.
  • Tworzenie treści dostosowanych pod SEO oraz przygotowywanie wytycznych do treści przygotowywanych przez Klientkę.

Przebieg współpracy

Współpraca z Panią Magdą rozpoczęła się standardowo, czyli od audytu SEO, który wykazał słabe i mocne strony serwisu. W tym czasie zrobiliśmy też solidny research i dobraliśmy odpowiednie słowa kluczowe do pozycjonowania, a także podpięliśmy narzędzia analityczne (Google Search Console i Google Analytics).

Zmiany na stronie i wspólny rozwój treści

Jednymi z pierwszych działań na stronie było wdrożenie zmian, które zaproponowaliśmy w ramach optymalizacji technicznej. Były to m.in. dostosowane odpowiednio do fraz meta tagi, adresy URL, czy nagłówki podstron. Ze względu na ogrom produktów zdecydowaliśmy się tutaj również na konfigurację automatycznych meta tagów w obrębie ich podstron (kart produktów). Od razu zaczęliśmy także planować, przygotowywać i pozyskiwać linki.

Dalej skupiliśmy się na treści, która była stronie bardzo potrzebna. W tym miejscu należą się ogromne brawa dla Pani Magdy, która wykazała się ogromnym zaangażowaniem i bardzo aktywnie tworzyła teksty do swojego sklepu. Wspólnie stworzyliśmy opisy dla wszystkich (!) kategorii, a także rozpoczęliśmy prowadzenie bloga.

Oba te rodzaje treści (opisy oraz artykuły blogowe) wykorzystywaliśmy także do linkowania wewnętrznego w tzw. silosach tematycznych. Wtedy też opracowaliśmy wytyczne do wdrożenia leksykonu oraz zaczęliśmy nad nim pracować. Od samego początku współpracy monitorujemy także serwis z wykorzystaniem naszych narzędzi (IGNAŚ) oraz Google Search Console i rozwiązujemy na bieżąco wszystkie pojawiające się problemy.

Ciągle w górę… a tu poważny zgrzyt

Na efekty wszystkich tych działań nie trzeba było długo czekać, dzięki czemu sklep był na ciągłe “fali wznoszącej” - stale piął się w górę. W związku z tym nic nie wstrzymywało nas przed poszukiwaniem dalszych możliwości. Dość szybko przygotowaliśmy więc propozycje rozbudowy sklepu o kolejne kategorie, które zresztą równie szybko zostały zaakceptowane.

Następne kroki w ramach współpracy z Cart Art Wedding to wdrożenie nowych kategorii, ich optymalizacja oraz przygotowanie odpowiednich opisów. Tutaj ponownie, głównie dzięki ogromnemu zaangażowaniu ze strony Pani Magdy, całość poszła bardzo sprawnie. W efekcie razem mogliśmy cieszyć się kolejnymi wzrostami.

Wraz z rozwojem sklepu o kolejne produkty oraz kategorie zaczął pojawiać się jednak poważny problem. Menu, początkowo w miarę przejrzyste, w miarę pojawiania się kolejnych kategorii stawało się coraz bardziej nieczytelne i niedostosowane do użytkownika. Nie było więc innego wyjścia: musieliśmy wspólnie nakreślić drzewo kategorii od nowa - tym razem przede wszystkim z myślą o użytkowniku.

Problem źródłem możliwości

Zmiana menu mogła jednak poważnie negatywnie odbić się na sklepie. Nie tylko pod kątem SEO, ale też i pod kątem jego codziennego działanie. Serwis właściwie ciągle obsługuje przecież kolejnych odwiedzających i kolejne zamówienia. Przygotowaliśmy więc razem dokładny plan operacji, który miał zapewnić bezpieczne wdrożenie.

Jak zaplanowaliśmy, tak zrobiliśmy - zmiany weszły w życie z sukcesem, a serwis zachował widoczność. Co więcej, przy okazji opracowywania nowego menu oraz przebiegu wdrożenia okazało się też, że mamy jeszcze więcej potencjału co do rozbudowy drzewa kategorii. Pierwotny problem w trakcie rozwiązywania przyniósł nam więc dodatkowe możliwości. Obok takiej okazji nie przeszliśmy oczywiście obojętnie.

Jakiś czas później sklep znowu powiększył się więc o pokaźną liczbę kategorii. W tym czasie nastąpiło również zwiększenie ilości działań leżących w zakresie naszej współpracy, które skierowaliśmy głównie na nowo wdrożone kategorie. To znów przyniosło kolejne wzrosty, które poza kilkoma małymi wyjątkami, trwają przez cały okres współpracy.

Podsumowanie

Dokładne efekty współpracy zamieszczamy poniżej. Nie powiemy nic odkrywczego, ale ogromnie cieszą nas wyniki, które osiągnęliśmy wspólnie z Panią Magdą. Ta współpraca jest również idealnym dowodem na to, że w SEO istotne jest zaangażowanie obu stron. Najczęściej to właśnie ono odpowiada za solidne i stabilne wzrosty.

O opinię poprosiliśmy również właścicielkę sklepu:

Współpracuje z Top Online od dłuższego czasu - jestem bardzo zadowolona! Poświęcają klientowi dużo czasu oraz wychodzą z inicjatywą zmian na lepsze :-) Top Online poleciło mi też bardzo dobre firmy zajmujące się reklamą Google Ads i Facebook Ads - najlepsi na rynku zawsze działają razem. Szczególnie dziękuję Panu Kamilowi, który jest opiekunem mojego sklepu.
Magdalena Aleksandrowicz, właścicielka CART ART wedding

Obecnie kontynuujemy pracę nad kategoriami, których przybyło wraz ze zmianą menu. Regularnie audytujemy też serwis pod kątem technicznym. W najbliższych miesiącach będzie to nasz cel numer 1. Dla sklepu będziemy niebawem przygotowywać też kolejne wytyczne.

Top Online CART ART wedding

Co udało się wypracować?

Efekty współpracy

1. Widoczność strony po 2 latach współpracy

+576 fraz kluczowych w TOP 10 oraz +3003 słowa kluczowe w TOP 50

Wykres widoczności cart-art-wedding.com.pl po dwóch latach współpracy

2. Ruch organiczny

Wzrost o 76,19% wejść organicznych porównując pierwszy i drugi okres współpracy

ruch organiczny cart-art-wedding

Porównując pierwszy i drugi rok współpracy, to zanotowaliśmy wzrost o 76.19% ruchu organicznego z 28 499 wizyt na 50 269. Dla porównania wybrane zostały okresy styczeń 2021 - październik 2021 kontra styczeń 2022 - październik 2022.

3. Kliknięcia i wyświetlenia

Wzrost o 50% kliknięć i 100% wyświetleń strony w Google

kliknięcia i wyświetlenia cart-art-wedding

Podjęte działania przełożyły się również na wzrosty w Google Search Console w metrykach wyświetlenia i kliknięcia. Porównując sierpień 2021 - październik 2021 z sierpniem 2022 - październikiem 2022 odnotowaliśmy wzrost o 50% kliknięć oraz 100% wyświetleń.

4. Pozycje na kluczowe frazy

Fraza kluczowa:
girlandy na chrzest
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 30
Aktualna pozycja: 8

Fraza kluczowa:
magnesy na chrzest
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 39
Aktualna pozycja: 6

Fraza kluczowa:
pudełka na cukierki weselne
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 74
Aktualna pozycja: 2

Fraza kluczowa:
naklejki na wódkę weselną
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 24
Aktualna pozycja: 3

Fraza kluczowa:
zaproszenia na ślubne glamour
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 7

Fraza kluczowa:
pudełka na cukierki
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 88
Aktualna pozycja: 3

Fraza kluczowa:
magnesy ślubne
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 34
Aktualna pozycja: 8

Fraza kluczowa:
zaproszenia ślubne Szczecin
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 3

Fraza kluczowa:
zaproszenia ślubne fioletowe
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 3

Fraza kluczowa:
ludowe zaproszenia ślubne
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 1

Fraza kluczowa:
zaproszenia ślubne butelkowa zieleń
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 3

Fraza kluczowa:
zaproszenia ślubne bordowe
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 9

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta

Case Study

Zobacz podobne
przykłady

fotoforma.pl

Case Study pozycjonowanie strony fotoforma.pl

TOP10: +9927 fraz
TOP50: +31502 fraz

Zobacz pełne Case Study

nakrywamy.pl

Case Study pozycjonowanie strony nakrywamy.pl

TOP10: +4072 fraz
TOP50: +13262 fraz

Zobacz pełne Case Study

msled.pl

Case Study pozycjonowanie sklepu msled.pl

TOP10: +218 fraz
TOP50: +1224 fraz

Zobacz pełne Case Study