Nakrywamy.pl

Zrankowane !
Wzrosło o 4072 fraz w TOP10 oraz
13 262 w TOP 50 .

Case study pozycjonowania sklepu nakrywamy.pl
Pozycjonowanie case study sklepu internetowego nakrywamy.pl

O marce

Nakrywamy

Nakrywamy.pl to sklep jak żaden inny. Na rynku od przeszło 10 lat, a w ofercie praktycznie wszystko… co tylko da się zmieścić w kategoriach zastawy stołowej, naczyń i akcesoriów kuchennych. Największe marki kuchennego świata, towar prosto od producentów, a wybór taki, że głowa mała. Ze sprawdzonych źródeł wiemy, że poza stołem można nakryć tam też całkiem niezłe okazje :)

Sytuacja wyjściowa

Z właścicielami Nakrywamy.pl znamy się od lat. Wcześniej wspieraliśmy sklep co jakiś czas, w roli doradcy w zakresie SEO. Sugerowaliśmy wdrażanie różnych rozwiązań i kolejnych kroków. W kwietniu 2021 roku rozpoczęliśmy jednak regularną współpracę i od wtedy to my odpowiadamy za pozycjonowanie.

Nasze działania to tutaj kompleksowa usługa SEO. Od zaleceń optymalizacji technicznej i optymalizacji treści, przez tworzenie nowego contentu, aż po pełne linkowanie. Pod kątem SEO doradzamy też wszędzie tam, gdzie inny marketing może przecinać się z pozycjonowaniem. A co zastaliśmy na starcie?

Stagnację. Kompletny przestój w budowaniu widoczności, który utrzymywał się już prawie rok. Nie było to jednak żadna niemiła niespodzianka, bo sklep Nakrywamy.pl zaczęliśmy badać jeszcze przed rozpoczęciem współpracy. Wiedzieliśmy, że coś tu mocno nie gra, za punkt wyjścia przyjęliśmy więc przeanalizowanie, dlaczego taka sytuacja ma miejsce i rozwiązanie problemów, które blokowały dalsze wzrosty.

Poniższy wykres przedstawia wykres widoczności do momentu rozpoczęcia współpracy:

Pozycjonowanie sklepu nakrywamy.pl - case study - początek współpracy

Strona posiadała 7785 słów kluczowych w TOP 10 oraz 29 687 fraz kluczowych w TOP 50. Na końcówce wykresu wyraźnie widać stagnację, o której pisaliśmy wyżej.

Cele i założenia współpracy

  • Wykorzystanie pełnego potencjału sklepu do wzrostów widoczności, ponieważ od dłuższego czasu panowała stagnacja w tym obszarze.
  • Wzrost pozycji na kluczowych frazach.
  • Pełny audyt SEO serwisu w celu zdiagnozowania i wyeliminowania wszystkich problemów na sklepie.
  • Rozwój i optymalizacja contentu.
  • Rozwiązanie problemów technicznych sklepu, które blokowały wykorzystanie pełni możliwości sklepu.

Przebieg współpracy

Nasza praca rozpoczęła się od audytu SEO, który, poza typowymi niedociągnięciami, wykazał też problemy znacznie większe i poważniejsze. Nie było to jednak wszystko. Pełną listę błędów, braków oraz niewykorzystanego potencjału poznaliśmy dopiero po zapoznaniu się z Nakrywamy.pl od środka.

Początki współpracy i content

Na pierwszy ogień poszły standardowe problemy. Prowadziliśmy podstawową optymalizację techniczną (m.in. meta description, atrybuty title czy nagłówki H1). Praktycznie od razu rozpoczęliśmy też proces tworzenia contentu (opisów kategorii, jak i wpisów blogowych), co miało pchnąć sklep do rozwinięcia pełnych skrzydeł w zakresie widoczności.

Uprzedzając nieco fakty, przez rok stworzyliśmy dla Nakrywamy.pl prawie 500 tekstów. Część z nich to opisy dla zupełnie nowych kategorii, stworzonych w sklepie zgodnie z przygotowaną przez nas listą. Opracowaliśmy ją, bo dostrzegliśmy w tym naprawdę spore możliwości budowania widoczności i pozyskiwania ruchu. Zresztą, działania w tym zakresie cały czas kontynuujemy.

SEO JEST JAK DOBRA DIETA. EFEKTY WIDAĆ PO CZASIE,
ALE ZA TO ZOSTAJĄ NA DŁUGO.

Pierwsza próba zażegnania stagnacji

Jeden z pierwszych błędów, które negatywnie wpływały na cały serwis, pozwoliły odnaleźć nam narzędzia Google Search Console oraz Screaming Frog. Po analizie ich wskazań okazało się, że sklep posiada liczne błędy w tzw. danych strukturalnych oraz w tagach noindex.

Błędy dotyczyły m.in. menu nawigacyjnego, czy produktowych danych Schema.org. Ponad 300 adresów URL (w większości kategorie) posiadało też wspomniany tag noindex, a to blokowało je przed zdobyciem jakiejkolwiek widoczności w Google.

Z tym wszystkim uporaliśmy się jednak stosunkowo sprawnie, we współpracy z platformą dostarczającą oprogramowanie dla Nakrywamy.pl. Rozwiązaliśmy poważne problemy, pełni optymizmu przystąpiliśmy więc do dalszych działań. Jak się jednak później okazało, największe problemy miały dopiero nadejść.

Co było nie tak? Dalsza analiza i kluczowe błędy

Niestety, mimo wszystko, prowadzenie kolejnych działań nie przynosiło spodziewanych efektów. Zaczęliśmy więc analizować sklep dalej, tym razem już głębiej, “rozbierając” wręcz serwis na czynniki pierwsze. Pomogło dopiero szczegółowe zapoznanie się ze strukturą strony, jej technicznymi elementami oraz logami serwerowymi.

Poznanie sklepu od środka odsłoniło spore błędy w obrębie kategorii. Jednym z nich były duplikaty, powielone kategorie utworzone w oddalonych od siebie miejscach. Ostatecznie sprawdziliśmy niecałe 2500 kategorii, wykazaliśmy te zduplikowane, a następnie przeszliśmy do naprawiania sytuacji. Tutaj rozdzieliliśmy też część kategorii na dwie, ponieważ były one złączone, co mocno ograniczało ich potencjał.

Analiza serwisu wykazała również spory błąd techniczny. Adresy URL niektórych kategorii były błędne i jak się okazało, był to efekt luki w systemie. Sprawiała ona, że do części kategorii przypisywane były adresy, mające być pierwotnie adresami produktów. Tym sposobem, zamiast “/kubki” mieliśmy np. “/kubek-lubiana-marrakesz-czarny-330ml”.

Ze względu na wysokie pozycje tych kategorii, przed jakimikolwiek szerszymi modyfikacjami musieliśmy przeprowadzić jednak najpierw testy. Żeby upewnić się, że nasze rozwiązania nie zaszkodzą aktualnej widoczności i generowanej dzięki niej konwersji. Ostatecznie adresy były zmieniane etapami, a wyniki szczególnie monitorowane. Finalnie wszystkie URL-e kategorii zostały bezpiecznie przywrócone do stanu pożądanego.

KTO SZUKA, TEN ZNAJDZIE.
KTO MA SEO, TEN BĘDZIE ZNALEZIONY.

Uwolnienie widoczności

Ostatnim element blokującym efekty była indeksacja serwisu, która pomimo dużej ilości contentu postępowała nadzwyczaj opornie. Tutaj odpowiedź przyniosła wspomniana analiza logów. Wynikło z niej, że bardzo duża ilość zapytań robotów indeksujących była odrzucana przez zbyt długi czas oczekiwania na odpowiedź serwera.

Mówiąc bardziej wprost: sklep nie mógł być w pełni indeksowany, ponieważ nie “wpuszczał” do siebie chcącego indeksować go Google. Po zidentyfikowaniu i rozwiązaniu przyczyn problemu wynik poprawnych odpowiedzi serwera udało się poprawić o co najmniej 50%.

W połączeniu z rozwiązaniem wcześniej wymienionych błędów uwolniło to stojącą od roku w miejscu widoczność sklepu, który zaczął w efekcie bardzo szybko piąć się w górę (więcej o efektach poniżej). Oczywiście spory wpływ miały też na to prowadzone równolegle działania w zakresie optymalizacji, contentu i linkowania.

Podsumowując

Teraz możemy działać dalej w zakresie SEO, skupiając się już przede wszystkim na rozwijaniu widoczności. Współpraca brnie więc do przodu, a o kolejnych zrealizowanych etapach opowiemy pewnie za kilka miesięcy, gdy znowu będziemy mieli się czym pochwalić.

Na ten moment i tak jesteśmy bardzo zadowoleni i dumni z wypracowanych wyników, ale patrząc na potencjał Nakrywamy.pl - najlepsze zdecydowanie jeszcze przed nami! :)

O opinię na temat współpracy zapytaliśmy również jednego z właścicieli sklepu:

Zaangażowanie, przejrzyste raporty, sprawny kontakt i solidne wsparcie merytoryczne. Chłopaki z Top Online wykazują się pełnym profesjonalizmem. Odnaleźli i pomogli nam rozwiązać mnóstwo istotnych problemów z serwisem, o których istnieniu nie mieliśmy nawet pojęcia. Nie ma co ukrywać, jesteśmy bardzo zadowoleni!
Marcin Warzocha, współwłaściciel nakrywamy.pl

Z tego miejsca dziękujemy Marcinowi, Włodkowi oraz całej drużynie Nakrywamy.pl za zaangażowanie i otwarte podejście do współpracy. W tym miejscu słowa uznania należą się również prowadzącemu ten projekt, czyli Kamilowi Stasiakowi, który godzinami zagłębiał się w sklep i czuwał nad całością, abyśmy mogli dowieźć jak najlepsze efekty. Oby tak dalej!

Top Online Nakrywamy

Co udało się wypracować?

Efekty współpracy

1. Widoczność strony

+4072 fraz kluczowych w TOP 10 (+50%) oraz +13 262 słowa kluczowe w TOP 50 (+33%)

Wykres widoczności nakrywamy.pl po roku współpracy

2. Pozycje na kluczowe frazy

Fraza kluczowa:
Garnki ceramiczne
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 15
Aktualna pozycja: 1

Fraza kluczowa:
Zestawy garnków Zwieger
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 16
Aktualna pozycja: 5

Fraza kluczowa:
Garnki aluminiowe
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 27
Aktualna pozycja: 6

Fraza kluczowa:
Zwieger
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 9
Aktualna pozycja: 4

Fraza kluczowa:
Garnki na parę
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 30
Aktualna pozycja: 8

Fraza kluczowa:
Zestawy garnków
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 17
Aktualna pozycja: 8

Fraza kluczowa:
Ambition garnki
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 9
Aktualna pozycja: 2

Fraza kluczowa:
Patelnia grillowa
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 13
Aktualna pozycja: 4

Fraza kluczowa:
Patelnia tytanowa
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 25
Aktualna pozycja: 4

Fraza kluczowa:
Chlebaki
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 11
Aktualna pozycja: 4

Fraza kluczowa:
Garnki Gerlach
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 9
Aktualna pozycja: 4

Fraza kluczowa:
Garnki emaliowane
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 12
Aktualna pozycja: 5

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Case Study

Zobacz podobne
przykłady

fotoforma.pl

Case Study pozycjonowanie strony fotoforma.pl

TOP10: +9927 fraz
TOP50: +31502 fraz

Zobacz pełne Case Study

urbanvegan.pl

Case Study pozycjonowanie sklepu urbanvegan.pl

TOP10: +869 fraz
TOP50: +3864 fraz

Zobacz pełne Case Study

Cart-Art-Wedding.com.pl

Case Study pozycjonowanie strony cartartwedding.com.pl

TOP10: +919 fraz
TOP50: +4759 fraz

Zobacz pełne Case Study

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

5 / 5

Liczba ocen: 1

Twoja ocena: