Różnice pomiędzy noindex a nofollow

18-02-2025 (Ostatnia aktualizacja: 18-02-2025)

Różnice między noindex a nofollow

Komenda noindex jest stosowana w celu wyłączenia strony z wyników wyszukiwania. Roboty odwiedzają takie strony, ale nie umieszczają ich w indeksie. Noindex można także użyć do usunięcia strony z indeksu, gdy już jest tam zawarta. To polecenie jest zawsze respektowane przez wyszukiwarki.

Źródła: [1]

Atrybut nofollow wskazuje robotom, by nie podążały za danym linkiem. Linki z tym oznaczeniem nie przekazują mocy rankingowej. Mimo tego, mogą wpływać na naturalność profilu linków. Google traktuje to jako sugestię, nie obowiązek.

Źródła: [1]

Główne różnice:

  • Noindex wyklucza całą stronę z indeksu wyszukiwarek.
  • Nofollow dotyczy pojedynczych linków i sugeruje, że roboty nie powinny za nimi podążać.
  • Noindex jest bezwzględnym zaleceniem, natomiast nofollow to jedynie wskazówka dla robotów.
Źródła: [1]

W praktyce stosowanie obu tagów zależy od potrzeb. Noindex używamy dla stron, których nie chcemy w indexie, np. stron logowania lub polityki prywatności. Nofollow stosujemy przy linkach, którym nie chcemy przekazywać mocy rankingowej, np. w komentarzach lub reklamach. Razem wspierają naturalny profil linków i odpowiednią widoczność witryny.

Źródła: [1]

Najlepsze źródła

"Komendy noindex nie stosuje się do blokowania dostępu. Strony oznaczone taką wartością i tak zostaną odwiedzone przez roboty, ale nie zostaną dodane do indeksu, czyli nigdy nie pojawią się na..."

Zobacz źródło

"Czy warto używać komendy noindex? Oznaczenie noindex jest przydatne, gdy nie chcemy, aby jakaś podstrona wyświetlała się w wynikach wyszukiwania. Najczęściej dotyczy to polityki prywatności..."

Zobacz źródło

"Atrybut ten nie jest więc zbyt dobrym rozwiązaniem, jeśli chcemy upewnić się, że linkowana podstrona nie zostanie zindeksowana. W takiej sytuacji konieczny jest też tag noindex i lepiej o tym nie..."

Zobacz źródło

"Można jednak temu zapobiec poprzez dodanie do odnośników atrybutów rel. Służą one do informowania Google o intencjach stojących za umieszczeniem poszczególnych odsyłaczy. Tutaj właśnie pojawia się..."

Zobacz źródło

"Google indeksuje linki z nofollow. Atrybut linku rel=nofollow oraz meta tag noindex, nie są substytutami i nie powinny być tak używane. Przypomniał o tym John Mueller, w trakcie spotkania Google..."

Zobacz źródło

"Fragment 2:Oprócz tego dywersyfikacja linków polega również na zróżnicowaniu atrybutów. Linki nofollow nie wpływają bezpośrednio na pozycję strony, jednak one również powinny znaleźć się w..."

Zobacz źródło

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

Bądź pierwszą osobą, która (d)oceni treść.

/ 5

Liczba ocen:

Twoja ocena: