Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Google Webmaster Tools, czyli jedno z najpopularniejszych narzędzi w środowisku SEO.
Czym jest Google Webmaster Tools?
Google Webmaster Tools (obecnie Google Search Console) to darmowe narzędzie przeznaczone dla właścicieli stron internetowych, marketerów oraz specjalistów SEO. Pozwala monitorować stan witryny, jej dopasowanie do wymagań wyszukiwarki Google, a także udostępnia statystyki dotyczące widoczności oraz ruchu.
Jak Google Webmaster Tool przydaje się w SEO?
Usługa Google Webmaster Tools to podstawa, dla każdego kto prowadzi pozycjonowanie. Dzięki niej możemy usprawnić proces pozycjonowania na wielu różnych płaszczyznach. Przede wszystkim umożliwia ona wysyłanie prośb o indeksację poszczególnych adresów URL w obrębie domeny lub całej witryny. W narzędziu można również sprawdzić, czy wystąpiły jakieś problemy z indeksowaniem.
Oprócz tego Google Webmaster Tools udostępnia mnóstwo raportów związanych z wyświetlaniem strony przez użytkowników, a także klikaniem linków. Platforma pomaga określić, które strony pojawiają się w wynikach wyszukiwania na poszczególne frazy, a także które cieszą się największym zainteresowaniem.
Warto też wspomnieć, że narzędzie można połączyć z Google Analytics oraz Google Ads. To pozwala jeszcze lepiej zarządzać stroną w Internecie oraz prowadzić kampanie online i monitorować efekty.
Google Webmaster Tools – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy czym jest Google Webmaster Tools. Obecnie nazwa ta nie jest już używana. Dziś usługa funkcjonuje pod nazwą Google Search Console i jest jednym z najpopularniejszych i najchętniej wykorzystywanych narzędzi SEO.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.