Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – keyword rank. Termin wykorzystywany w analizie skuteczności działań SEO.
Czym jest keyword rank i w jakim celu się go sprawdza?
Keyword rank to pozycja, jaką witryna zajmuje na konkretne słowo kluczowe w wyszukiwarce internetowej. Miejsce w rankingu zależy m.in. od trafności względem zapytania użytkownika, dopasowania do wymagań wyszukiwarki oraz reputacji domeny.
Wysoka pozycja w Google to najważniejszy cel pozycjonowania. Im lepsze miejsce, tym większa szansa na wysoki CTR i ruch organiczny. Z tego względu regularne analizowanie keyword rank dla poszczególnych fraz to nieodłączny element strategii SEO.
Dzięki temu wiesz, na jakiej pozycji wyświetla się Twoja witryna oraz czy coś zmieniło się po wdrożeniu działań optymalizacyjnych.
Ranking słów kluczowych warto sprawdzić przede wszystkim po dużych aktualizacjach algorytmów Google oraz po wprowadzeniu zmian w witrynie.
Jak sprawdzić pozycję słów kluczowych?
Keyword rank sprawdzisz za pomocą darmowej usługi Search Console, a także za pomocą narzędzi spoza ekosystemu Google np. Keyword Rank Checker od Ahrefs, czy ASPS lub możesz skorzystać z naszego sprawdzania pozycji w Google.
Keyword rank – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest keyword rank. Jeśli zamierzasz zwiększyć ruch organiczny z wyszukiwarki, musisz regularnie analizować pozycję słów kluczowych. Taki wgląd w widoczność w SERP-ach pozwoli odpowiednio zaplanować lub zmodyfikować strategię pozycjonowania.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.