Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Mapy Google, czyli narzędzie pomocne zarówno konsumentom, jak i firmom.
Czym są Mapy Google?
Mapy Google (ang. Google Maps) to usługa udostępniana przez firmę Google. Pozwala na wyszukiwanie obiektów, wyznaczanie tras do danej lokalizacji, oglądanie zdjęć lotniczych i panoramicznych widoków ulic, a także – co najważniejsze dla przedsiębiorców – tworzenie wizytówek firmowych.
Mapy Google jako narzędzie promocji w Internecie
Mapy Google to niezwykle skuteczny kanał marketingowy dla firm świadczących usługi na gruncie regionalnym. Konsumenci szukający usług w konkretnej lokalizacji bardzo często korzystają z lokalnych wyników wyszukiwania.
Mapy Google wyświetlają najtrafniejsze wyniki pod względem lokalizacji, ale również na podstawie ocen, opinii oraz ogólnej optymalizacji wizytówki firmowej.
Jak dodać firmę do Map Google?
Aby dodać firmę do Map Google, należy utworzyć wizytówkę firmową za pomocą darmowej usługi Google Moja Firma. Po uzupełnieniu danych konieczna będzie weryfikacja firmy, co może odbywać się na kilka różnych sposobów np. telefonicznie lub poprzez tzw. kartkę pocztową z kodem.
Bardzo ważna jest optymalizacja wizytówki, ponieważ na stronie głównej SERP wyświetlają się tylko trzy pozycję. Aby zwiększyć swoje szanse na wysokie miejsce, należy uzupełnić wszystkie dane, o jakie prosi system, regularnie aktualizować informacje, a także dodawać nowe materiały.
Mapy Google – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym są Mapy Google i w jaki sposób mogą zostać wykorzystane przez firmy. Wizytówka w Google Maps to jeden z najważniejszych aspektów dla firm lokalnych.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.