Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Blog i aktualności / 5 sposobów pozyskiwania klientów w sklepie internetowym, które musisz znać!

18-05-2018

5 sposobów pozyskiwania klientów w sklepie internetowym, które musisz znać!

Niezależnie od tego, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z prowadzeniem sklepu internetowego, czy dawno już masz za sobą jego otwarcie – pozyskiwanie klientów w sklepie internetowym jest ważne tak długo, jak długo pragniesz czerpać zyski ze sprzedaży. Dlatego dzisiaj przedstawiamy 5 sposobów pozyskiwania klientów w sklepie internetowym, które musisz znać!

5 sposobów pozyskiwania klientów w sklepie internetowym, które musisz znać! - SEO blog

Niezależnie od tego, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z prowadzeniem sklepu internetowego, czy dawno już masz za sobą jego otwarcie – pozyskiwanie klientów w sklepie internetowym jest ważne tak długo, jak długo pragniesz czerpać zyski ze sprzedaży. Dlatego dzisiaj przedstawiamy 5 sposobów pozyskiwania klientów w sklepie internetowym, które musisz znać! Sprawdź, co jeszcze możesz zrobić, by lepiej promować swój e-sklep.

1.Promocja sklepu internetowego w social mediach

Żartobliwie mówi się, że ten, kto nie ma konta na Facebooku, nie istnieje. I choć żarty żartami, to jest w tym odrobina prawdy. Szczególnie w przypadku handlu internetowego. Promocja sklepu internetowego w social mediach to sposób pozyskiwania klientów, który nie tylko powinieneś znać, ale i konsekwentnie wykorzystywać. Dużym krokiem w przód jest założenie strony na Facebooku i konta na Instagramie, jednak dla osiągnięcia zamierzonych efektów konieczne jest również dodawanie postów i prowadzenie reklamy na Facebooku. Kluczowa okazuje się przy tym regularność aktualizowania informacji na obu portalach.

2. Zakładanie oraz prowadzenie bloga firmowego

Blog firmowy daje ogromne możliwości promocji sklepu internetowego. Pod warunkiem jednak, że robi się to regularnie oraz mądrze. Co to znaczy? Być może zakładanie bloga firmowego masz już za sobą. Jeśli nie, to koniecznie nadrób zaległości. W wielu przypadkach blog na stronie firmowej prowadzony jest niczym za karę – dodawane są mało istotne informacje, wpisy są krótkie, a nowe artykuły wstawiane w dużych odstępach czasu. Prowadzenie bloga firmowego w celu pozyskania nowych klientów powinno opierać się na regularnym dodawaniu wartościowych tekstów, które zainteresują odbiorców.

3. Pozycjonowanie sklepu internetowego

Im wyżej w wynikach wyszukiwania Google pojawia się Twoja strona, tym większy ruch w sklepie internetowym. Aby znaleźć się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google, konieczna jest optymalizacja sklepu internetowego. Optymalizacja dotyczy wielu różnych elementów, m.in. wartościowych treści ze słowami kluczowymi lub intuicyjnej budowy strony. W celu rozpoczęcia działań w tym kierunku warto skonsultować się ze specjalistami, ponieważ nieumiejętne pozycjonowanie sklepu internetowego zakazanymi metodami może zakończyć się nawet karą od Google.

4. E-mail marketing, czyli promocja sklepu a newsletter

Dlaczego warto mieć newsletter na swojej stronie? Odpowiedź jest prosta: bo to najlepszy sposób na utrzymywanie stałego kontaktu z klientami oraz pozyskiwanie nowych. E-mail marketing daje możliwość informowania odbiorców o nowych produktach w sklepie internetowym, zmianach oraz promocjach. Na bieżąco pozwala dostarczać do osób, które zapisały się na newsletter, świeżych informacji, stanowiąc jedno z najprostszych i najtańszych sposobów reklamy. Choć początki wydają się skomplikowane, to zdecydowanie warto stworzyć newsletter również dla swojego e-sklepu.

5. Skuteczny sposób pozyskiwania klientów – rabaty

Rabaty dla stałych oraz nowych klientów sklepu internetowego to jeden z najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania klientów. Choć wydawać się może, że rabat oznacza dla sprzedawcy stratę pieniędzy, to w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Rabaty dla nowych klientów skutecznie zachęcają do zakupu. Dodając informację, że za zapisanie się na newsletter klient otrzymuje na pierwsze zakupy 10%, zyskujemy jednocześnie nowego klienta oraz stałego odbiorcę naszych treści. Równie korzystne są rabaty udzielane za polecenie sklepu internetowego swoim znajomym oraz udzielanie rabatów stałym klientom, by pozostali wierni naszej marce. Choć jest to z pozoru sposób wykraczający poza marketing internetowy, to w rzeczywistości staje się on świetnym narzędziem do promowania sklepu internetowego w sieci. Rabaty mogą być także udzielane za dodanie opinii na temat produktu na stronie lub udostępnienie zdjęcia na Instagramie z oznaczeniem naszego e-sklepu.


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę