17 sierpnia 2021 roku Shoper przejął spółkę Shoplo. Tym samym wszystkie osoby posiadające sklepy internetowe na platformie Shoplo, muszą dokonać migracji swoich internetowych biznesów i mają na to czas tylko do końca października.
Przejrzeliśmy oficjalny dokument opublikowany przez platformę Shoper, który składa się z 36 stron i wybraliśmy z niego najważniejsze informacje, które warto mieć na uwadze przy dokonywaniu migracji. W Top Online wspieramy również naszych Klientów i pomagamy w przeniesieniu ich sklepów, mając na uwadze przede wszystkim SEO danych stron internetowych.
Najważniejsze informacje dotyczące migracji Shoplo → Shoper
- Domeny
- SSL
- Serwer poczty wychodzącej (SMTP)
- Pliki
- Skórka
- Stawki VAT
- Kategorie, kolekcje i producenci
- Statusy zamówienia
- Płatności
- Promocje
- Logowanie
- SEO
- opisy/treści SEO zamieszczone na stronie głównej oraz opisy na podstronach sklepu, które nie są opisami kategorii, stron informacyjnych, produktów, kolekcji, bloga czy produktów.
- elementy wizualne takie jak banery, slidery, ikony, inne grafiki (oprócz linków w nagłówku/stopce), logo sklepu.
- Konwersja i śledzenie
- Aplikacje
Domeny podpięte do sklepu będą automatycznie przekierowane podczas migracji finalnej - metodą ProxyPass. Po zakończeniu migracji finalnej należy pamiętać o ręcznym przekierowaniu domeny w ustawieniach domeny na DNS-y Shoper.
Na domenie sklepu zostanie zainstalowany certyfikat SSL z ważnością do końca przyszłego roku. W kolejnych latach konieczne będzie płatne odnawianie certyfikatu.
Oprogramowanie Shoplo nie dawało możliwości podłączenia własnej skrzynki e-mailowej. Shoper daje możliwość wskazania skrzynki pocztowej, która obsłuży wysyłkę wiadomości do klientów.
Shoper umożliwia umieszczanie plików (zdjęć i dokumentów PDF) w obrębie sklepu. Pozostałe pliki sklepu Shoplo (skórki, pliki dodawane z dysku) zostały przeniesione do katalogu /upload.
Po migracji na platformę Shoper, automatycznie aktywuje się nowy szablon graficzny zbliżony do wyglądu sklepu na Shoplo. Nie będzie jednak możliwości przeniesienia jego spersonalizowanego wyglądu.
Podatek w Shoper może być ustawiony tylko dla produktu głównego, a warianty dziedziczą jego stawkę VAT. Jeżeli w Shoplo wariant główny miał inną stawkę VAT niż produkt główny, podczas migracji przenoszona jest ta z wariantu głównego. Jeżeli istnieje wariant z wyższą stawką VAT, to należy przypisać najwyższą stawkę do produktu.
Domyślne sortowanie ani kolejność własna produktów na listach nie zostaną przeniesione. Same kategorie, kolekcje i producenci zostaną objęte migracją.
W Shoplo dostępny był status „Zwrot”, który nie jest dostępny w Shoper. Podczas migracji na platformę Shoper zamówienie ze statusem „zwrot” otrzyma na liście zamówień status „domyślnie zwrócone zamówienie”.
Płatności Shoplo podczas migracji finalnej zostaną przeniesione jako Shoper Płatności. W procesie migracji nie zostaną przeniesione jednak dane integracyjne dotyczące Płatności PayPal. Powodem są różne wersje API oraz różne sposoby autoryzacji bramki płatniczej.
Shoper nie umożliwia tworzenia promocji bezterminowych. Wszystkie promocje z Państwa sklepów zostaną przeniesione z datą do 2021-12-31 23:59:59.
Podczas migracji przeniesieni zostaną wszyscy administratorzy utworzeni w Shoplo, wraz z hasłami i loginami. Do panelu zalogujesz się przy użyciu starych danych z Shoplo.
Shoper podejmie jak największe starania by podczas migracji strona nie ucierpiała na pozycjach w wyszukiwarce Google. Automatycznie przeniesione zostaną produkty, producenci, kolekcje, kategorie oraz blogi wraz z treściami. Do ręcznego przeniesienia zostaną:
Warto również przeprowadzić aktualizację: linków zewnętrznych, linków do sklepu umieszczonych w social mediach oraz kampanii reklamowych.
Jeżeli skrypty JavaScript zawierały zmienne, to po przeniesieniu na platformę Shoper, należy je dostosować we własnym zakresie do specyfiki oprogramowania.
Aplikacje z Shoplo, w większości przypadków, mają swoje odpowiedniki w Shoper App Store. Aby skorzystać z aplikacji z Shoplo, trzeba znaleźć odpowiednik Shoper, zainstalować go i skonfigurować.
Przypominamy: czas na przeniesienie Twojego sklepu na platformę Shoper ubiega z końcem października. Przy migracji zadbaj również o SEO Twojej strony internetowej, aby nie stracić wypracowanych pozycji w Google.