Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Blog i aktualności / O czym pamiętać przy migracji sklepu z Shoplo na Shoper?

29-09-2021

O czym pamiętać przy migracji sklepu z Shoplo na Shoper?

Został tylko miesiąc na przeniesienie sklepu Shoplo na platformę Shoper. O czym należy pamiętać? Podpowiadamy w tym artykule.

O czym pamiętać przy migracji sklepu z Shoplo na Shoper?  - SEO blog

17 sierpnia 2021 roku Shoper przejął spółkę Shoplo. Tym samym wszystkie osoby posiadające sklepy internetowe na platformie Shoplo, muszą dokonać migracji swoich internetowych biznesów i mają na to czas tylko do końca października.

Przejrzeliśmy oficjalny dokument opublikowany przez platformę Shoper, który składa się z 36 stron i wybraliśmy z niego najważniejsze informacje, które warto mieć na uwadze przy dokonywaniu migracji. W Top Online wspieramy również naszych Klientów i pomagamy w przeniesieniu ich sklepów, mając na uwadze przede wszystkim SEO danych stron internetowych.

Najważniejsze informacje dotyczące migracji Shoplo → Shoper

  1. Domeny
  2. Domeny podpięte do sklepu będą automatycznie przekierowane podczas migracji finalnej - metodą ProxyPass. Po zakończeniu migracji finalnej należy pamiętać o ręcznym przekierowaniu domeny w ustawieniach domeny na DNS-y Shoper.

  3. SSL
  4. Na domenie sklepu zostanie zainstalowany certyfikat SSL z ważnością do końca przyszłego roku. W kolejnych latach konieczne będzie płatne odnawianie certyfikatu.

  5. Serwer poczty wychodzącej (SMTP)
  6. Oprogramowanie Shoplo nie dawało możliwości podłączenia własnej skrzynki e-mailowej. Shoper daje możliwość wskazania skrzynki pocztowej, która obsłuży wysyłkę wiadomości do klientów.

  7. Pliki
  8. Shoper umożliwia umieszczanie plików (zdjęć i dokumentów PDF) w obrębie sklepu. Pozostałe pliki sklepu Shoplo (skórki, pliki dodawane z dysku) zostały przeniesione do katalogu /upload.

  9. Skórka
  10. Po migracji na platformę Shoper, automatycznie aktywuje się nowy szablon graficzny zbliżony do wyglądu sklepu na Shoplo. Nie będzie jednak możliwości przeniesienia jego spersonalizowanego wyglądu.

  11. Stawki VAT
  12. Podatek w Shoper może być ustawiony tylko dla produktu głównego, a warianty dziedziczą jego stawkę VAT. Jeżeli w Shoplo wariant główny miał inną stawkę VAT niż produkt główny, podczas migracji przenoszona jest ta z wariantu głównego. Jeżeli istnieje wariant z wyższą stawką VAT, to należy przypisać najwyższą stawkę do produktu.

  13. Kategorie, kolekcje i producenci
  14. Domyślne sortowanie ani kolejność własna produktów na listach nie zostaną przeniesione. Same kategorie, kolekcje i producenci zostaną objęte migracją.

  15. Statusy zamówienia
  16. W Shoplo dostępny był status „Zwrot”, który nie jest dostępny w Shoper. Podczas migracji na platformę Shoper zamówienie ze statusem „zwrot” otrzyma na liście zamówień status „domyślnie zwrócone zamówienie”.

  17. Płatności
  18. Płatności Shoplo podczas migracji finalnej zostaną przeniesione jako Shoper Płatności. W procesie migracji nie zostaną przeniesione jednak dane integracyjne dotyczące Płatności PayPal. Powodem są różne wersje API oraz różne sposoby autoryzacji bramki płatniczej.

  19. Promocje
  20. Shoper nie umożliwia tworzenia promocji bezterminowych. Wszystkie promocje z Państwa sklepów zostaną przeniesione z datą do 2021-12-31 23:59:59.

  21. Logowanie
  22. Podczas migracji przeniesieni zostaną wszyscy administratorzy utworzeni w Shoplo, wraz z hasłami i loginami. Do panelu zalogujesz się przy użyciu starych danych z Shoplo.

  23. SEO
  24. Shoper podejmie jak największe starania by podczas migracji strona nie ucierpiała na pozycjach w wyszukiwarce Google. Automatycznie przeniesione zostaną produkty, producenci, kolekcje, kategorie oraz blogi wraz z treściami. Do ręcznego przeniesienia zostaną:

    • opisy/treści SEO zamieszczone na stronie głównej oraz opisy na podstronach sklepu, które nie są opisami kategorii, stron informacyjnych, produktów, kolekcji, bloga czy produktów.
    • elementy wizualne takie jak banery, slidery, ikony, inne grafiki (oprócz linków w nagłówku/stopce), logo sklepu.

    Warto również przeprowadzić aktualizację: linków zewnętrznych, linków do sklepu umieszczonych w social mediach oraz kampanii reklamowych.

  25. Konwersja i śledzenie
  26. Jeżeli skrypty JavaScript zawierały zmienne, to po przeniesieniu na platformę Shoper, należy je dostosować we własnym zakresie do specyfiki oprogramowania.

  27. Aplikacje
  28. Aplikacje z Shoplo, w większości przypadków, mają swoje odpowiedniki w Shoper App Store. Aby skorzystać z aplikacji z Shoplo, trzeba znaleźć odpowiednik Shoper, zainstalować go i skonfigurować.

Przypominamy: czas na przeniesienie Twojego sklepu na platformę Shoper ubiega z końcem października. Przy migracji zadbaj również o SEO Twojej strony internetowej, aby nie stracić wypracowanych pozycji w Google.


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę